آتش سوزی در چهار و نیم هکتار کشتزار گندم و مراتع شهرستان سرپل‌ذهاب

چهار و نیم هکتار کشتزار گندم و مراتع شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه طی ۲ روز اخیر در آتش سوخت.

صدرالله بابلی فرماندار سرپل ذهاب در رابطه با جزییات آتش سوزی گفت : این آتش سوزی‌ها طی ۲ روز گذشته رخ داد که در یک مورد مزارع گندم بر اثر اتصالی برق دچار حریق شد که بلافاصله با وقوع آتش سوزی، دستگاه‌های خدماتی اطفای حریق وارد عمل شده و نسبت به مهار آتش اقدام کرده و از سرایت آتش به سایر مزارع و مراتع جلوگیری شد.

صدرالله بابلی افزود: از مجموع اراضی دچار حریق در این شهرستان یک و نیم هکتار آن مزارع گندم روستای «دولنگان» از توابع بخش قلعه شاهین بود که بر اثر اتصالی کابل برق در داخل این مزرعه دچار آتش سوزی شده و به این کشتزار خسارتی بیش از ۵۴۰ میلیون ریال وارد شد.

وی اظهار کرد: طی ۲ فقره آتش سوزی دیگر سه هکتار از مراتع روستای سرقلعه این شهرستان نیز دچار خسارت شد که بلافاصله با حضور کارکنان منابع طبیعی، آتش نشانی و سایر ادارات و دستگاه‌های امدادی و اطفای حریق از سرایت آتش به دیگر مزارع شهرستان جلوگیری و آتش سوزی مهار شد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: آموزش‌های لازم به کشاورزان و روستاییان سرپل ذهابی در رابطه با مهار آتش و آتش نزدن مراتع و پسماند‌های کشاورزی ارائه شده، از این رو از کشاورزان می‌خواهیم که پس از برداشت محصول از آتش زدن پسماند مزارع خود پیشگیری کنند چرا که همین عامل باعث سرایت آتش به سایر مراتع مشجر می‌شود.

به گفته او، امسال ۳۸ هزار هکتار از مزارع سرپل ذهاب به کشت گندم و جو اختصاص یافته و پیش بینی شده ۱۳۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.