میانگین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کرمانشاه ۲۳.۱ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه میانگین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کرمانشاه را ۲۳.۱ درصد اعلام کرد و گفت : یکی از مهمترین مشکلات فارغ‌التحصیلان بیکار در کرمانشاه نداشتن مهارت است.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در دومین رویداد اشتغال استان کرمانشاه که امروز (۲۳ اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به وضعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کرمانشاه و اشتغال آنها، گفت : در حال حاضر در استان کرمانشاه بالغ بر ۲۸۲ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم که از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۰۰ نفر در مقطع کاردانی، ۱۷۸ هزار نفر در مقطع کارشناسی و ۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

به گفته احمدی سهم فارغ التحصیلان مقطع کاردانی از مجموع فارغ‌التحصیلان استان ۲۰ درصد، مقطع کارشناسی ۶۳ درصد و مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر ۱۶ درصد است.

وی تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار در استان کرمانشاه را حدود ۴۰ هزار نفر اعلام کرد که ۴۰ درصد جمعیت ۹۸ هزار نفری بیکاران کرمانشاه را تشکیل می‌دهند و افزود: بیکاری فارغ‌التحصیلان، پاشنه آشیل بیکاری در کرمانشاه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار کرد: سهم فارغ‌التحصیلان کاردانی از تعداد بیکاران ۵۶۴۵ نفر، مقطع کارشناسی بیش از ۲۸ هزار نفر و مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر ۶۲۶۸ نفر است.

به گفته احمدی سهم فارغ‌التحصیلان کاردانی از مجموع بیکاران فارغ‌التحصیل ۱۴.۱ درصد، مقطع کارشناسی ۷۰.۲ درصد و کارشناسی ارشد و بالاتر ۱۵.۷ درصد است و فارغ‌التحصیلان کارشناسی بیشترین سهم را در زمینه بیکاری دارند.

وی درباره وضعیت تحصیلی شاغلین فارغ‌التحصیل نیز خاطرنشان کرد: سهم بخش کاردانی حدود ۲۰ درصد، کارشناسی حدود ۶۰ درصد و کارشناسی ارشد و بالاتر حدود ۲۰ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه میانگین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان کرمانشاه را ۲۳.۱ درصد اعلام کرد که از نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان کشور با ۱۲.۹ درصد، بسیار بیشتر است و گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان کاردانی در کرمانشاه ۱۷.۲ درصد، کارشناسی ۲۶.۴ درصد و کارشناسی ارشد و بالاتر ۱۸.۶ درصد است.

احمدی یکی از مهمترین مشکلات بیکاران و از جمله فارغ التحصیلان بیکار در کرمانشاه را نداشتن مهارت اعلام کرد و افزود: حدود ۸۰ درصد کل بیکاران کرمانشاه فاقد مهارت هستند.

وی از تمرکز ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان در دولت سیزدهم و به تبع آن در استان کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز این گروه در اولویت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه دو مشکل اساسی فارغ‌التحصیلان برای اشتغال را سهم آورده و تضامین و وثایق دانست که از طریق ایجاد تعاونی‌ها قابل حل است.

احمدی از پرداخت هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان کرمانشاه در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: ۱۲ هزار مجوز مشاغل خانگی نیز در سال گذشته صادر شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.