درآمد مرز پرویزخان به چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است

مدیر پایانه مرزی پرویزخان گفت : درآمد‌های این مرز رسمی از ۳۱۰ میلیارد ریال در چند سال گذشته به چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در حال حاضر رسیده است.

امین حیدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع بررسی موانع و مشکلات صادرات استان کرمانشاه در مرز پرویزخان با بیان اینکه ترانزیت یک مقوله مهم برای کشورمان است، گفت : پرویزخان مرز مهمی است که با توجه به سهم صادرات ۵۵ درصدی به اقلیم کردستان یک شاهراه و مسیر طلایی برای ترانزیت است و فاصله ایمنی با بنادر جنوبی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها در مرز برای سامان دهی وضعیت موجود تلاش کنند، چون اهتمام همه در راستای افزایش درآمد‌های دولت در مرز است، اظهار کرد: بی نظمی‌های کنونی مرز یکی از دغدغه‌های طرف عراقی است و تعاملات خوبی با طرف عراقی برای حل مشکلات مرز داریم.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار قصرشیرین با اشاره به کسب رتبه اول مرز پرویزخان در زمینه ترانزیت، گفت: این مرز یکی از مرز‌های مهم و راهبردی است و با توجه به اهمیت و کارکرد این مرز باید عواملی که باعث بی نظمی در آن می‌شوند برطرف شود، چون در صورت عدم رفع این مشکلات، کارکرد‌های آن زیر سوال می‌رود.

مراد باباخانی افزود: نباید عده‌ای مخل امنیت و کار‌های تجاری این مرز شوند از این رو برخورد با مخلان در این مرز در دستور کار است.

رییس دادگستری قصرشیرین گفت: فلسفه مرز تجاری کارکرد‌های اقتصادی آن و افزایش تجارت، اشتغالزایی، سرمایه گذاری، رونق چرخه تولید و ارز آوری است و نباید غیر از این باشد.

نریمان شفیعی افزود: مرز پرویزخان یکی از قدیمی‌ترین مرز‌ها برای مراودات تجاری بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق است و اگر کنترل و نظارت در این مرز ضعیف باشد باعث ایجاد خساراتی به چرخه اقتصادی می‌شود.

وی اظهار کرد: قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت، فعالیت‌های این مرز را تحت تاثیر قرار داده و به یک بحران تبدیل شده و نیازمند برخورد جدی و قاطع است و علاوه بر ضربه بر اقتصاد و هدر رفت سرمایه ملی از نظر فرهنگی نیز مشکلاتی ایجاد کرده و بستر ساز ایجاد شکاف طبقاتی است.

وی خواستار تشکیل یک قرارگاه برای متولیان مقابله با قاچاق شد.

دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین گفت: این شهرستان دارای ۲ مرز است که بیشترین صادرات به عراق از این مرز‌ها انجام می‌شود و بیشترین درآمد به خزانه کشور از مرز پرویزخان است ولی با این حال یکی از چالش‌های اصلی این شهرستان مرز پرویزخان است.

علی رستمی افزود: مرز را باید به عنوان فرصتی برای استان لحاظ کنیم و برخی مشکلات این مرز پذیرفته نیست و قاچاق سوخت و اخاذی از رانندگان و نزاع و هرج و مرج و عدم تفکیک پایانه و گمرک و محصور نبودن مرز از عمده مشکلات آن است که نیازمند ورود جدی مدیران استانی است.

وی گفت: صدور کارت تردد شخصی، ملبس بودن نیرو‌های گارد، پایش تصویری، ایکس ری کامیونی و راه اندازی تجارت چمدانی از پیشنهادات برای بهبود مرز است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: در مرز نباید بهم ریختگی باشد و دستگاه‌های مربوطه باید کار خود را انجام دهند و تسهیل گری در امر صادرات، احداث سردخانه و انبار و رفاهیات برای رانندگان نیز در دستور کار باشد.

نیکزاد عباسی افزود: با نگاهی که مسئولان اقتصادی و دستگا‌های متولی در امر تجارت دارند آینده خوبی برای توسعه صادرات در مرز پرویزخان و استان کرمانشاه داریم.

وی با تاکید بر رفع موانع حقوقی و قضایی و مشکلاتی که بر سر راه صادرات وجود دارد اضافه کرد: در نشست‌های تخصصی با حضور متولیان امر صادرات این مسائل مطرح و نتایج آن به کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم ارائه شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.