برگزاری دومین رویداد بزرگ مردمی اشتغال استان کرمانشاه

دومین رویداد بزرگ مردمی اشتغال استان کرمانشاه با حضور استاندار، جمعی از مدیران اقتصادی، دانشگاهیان و مراکز کاریابی و مشاوره شغلی، در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در رویداد از نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه یاد کرد که با وجود ظرفیت‌های متعددی که در بخش کشاورزی، صنعت، معدن و ... داریم قابل پذیریش نیست و گفت : برای کاهش نرخ بیکاری نیازمند کار فوری و ویژه هستیم.

وی آنچه که به بیکاری کرمانشاه خصوصا بیکاری فارغ‌التحصیلان دامن می‌زند را نداشتن مهارت کافی دانست و اظهار کرد: اگر نیروی کار مهارت نداشته باشد، حتی اگر چندین پتروشیمی و پالایشگاه دیگر هم در استان داشته باشیم نمی‌تواند بر گلوگاه‌های اصلی مشاغل سوار شود و ناچار می‌شود سراغ مشاغلی مانند نگهبانی و... برود.

به گفته رئیس دانشگاه رازی، چنانچه نیروی کار ماهر باشد، نه تنها در کرمانشاه بلکه در استان‌های دیگر نیز برای او تقاضای کار وجود دارد.

احمدی از اهمیت مهارت آموزی یاد کرد که دانشگاه رازی در این زمینه اقدامات سازنده‌ای انجام داده و افزود: سال گذشته رتبه سوم مهارت آموزی را در کشور کسب کردیم و با اقداماتی که انجام شده انتظار داریم امسال در جایگاه اول باشیم.

وی یکی از راهکار‌های مهمی که می‌تواند به تقویت مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمک کند را طرح بورسیه شغلی در صنایع اعلام کرد و از بنگاه‌های تولیدی خواست از این طرح استقبال کنند.

به گفته رئیس دانشگاه رازی، در قالب این طرح دانشجویان ۴۰ واحد را متناسب با واحد صنعتی که بورسیه شده‌اند می‌گذرانند و این امر نه تنها به مهارت آموزی دانشجویان کمک می‌کند، بلکه برای استفاده از ظرفیت علم در بخش تولید نیز بسیار اثرگذار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.