۱۸۰ هزار تن نهاده دامی در لرستان توزیع شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۸۰ هزار تن نهاده دامی ذرت، جو و کنجاله سویا امسال در این استان توزیع شده است.

علی فرج زاده اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون نسبت تامین و توزیع ۱۸۰ هزار تن نهاده دامی شامل۱۰۰ هزار تن ذرت ، ۵۰ هزار تن جو و ۳۰ هزار تن کنجاله سویا اقدام شده است.

وی تصریح کرد : به منظور حمایت از دامداران و عشایر استان حدود ۵۰ هزار تن جو بصورت اقساط ۶ ماهه و در راستای حمایت از مرغداران و دامداران صنعتی استان حدود ۱۰۰ هزار تن ذرت و بیش از ۳۰ هزار تن کنجاله سویا توزیع شد.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام لرستان عنوان کرد : در راستای حمایت از مرغداران استان نیز تاکنون بیش از ۲ هزار تن مرغ منجمد از تولیدکنندگان خریداری شده است.

فرج زاده بیان داشت: شرکت پشتیبانی امور دام باتوجه به جوجه ریزی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در ماه‌های اخیر و امکان کاهش قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ ، خرید این ماده پروتئینی از مرغداران را در ۲ مرحله انجام داد و اکنون مرغ منجمد ذخیره سازی شده تحت نظارت ستاد تنظیم بازار به قیمت هر کیلوگرم ۶۵۷ هزار ریال در نمایشگاه های نوروزی، فروشگاه های زنجیره ای و مراکز فروش مجاز توزیع می شود.

وی یاد آور شد: با توجه به ذخایر مرغ منجمد پیش بینی می شود مشکلی در خصوص تامین مرغ مورد نیاز هم استانی ایجاد نشود.

متوسط مصرف سالانه مرغ در لرستان ۵۰ هزار تن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.