ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد در آستانه افتتاح با حضور رییس جمهور

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد پس از ۱۴ سال با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود.

محسن منصوری روز سه شنبه در حاشیه دیدار از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد افزود: عملیات اجرایی این طرح سال ۸۸ آغاز و طی سال‌های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های فنی، طی یک سال و ۲ ماه گذشته با کمک دولت سیزدهم، اقدامات جهادی و انقلابی و تخصیص‌های مالی این طرح ۴۰ درصد پیشرفت کرده است و هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت در آستانه افتتاح قرار دارد.

معاون اجرایی رییس جمهوری بدون اشاره به زمان دقیق سفر آیت الله رییسی به لرستان تصریح کرد: این طرح با ارزش مالی روز ۱۵ هزار میلیارد ریال در تراز ورزشگاه‌های منطقه‌ای خواهد بود که با توجه به استعداد‌های ورزشی خوب در لرستان، جزو ملزومات حوزه جوانان به شمار می‌رود.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد در آستانه افتتاح با حضور رییس جمهور

منصوری یادآور شد: تکمیل زیرساخت‌های ورزشی موجب شکوفایی استعداد‌های مطلوب در لرستان می‌شود که افتتاح این ورزشگاه هدیه دولت در راستای تعالی و سلامت روحی و جسمی جوانان این استان است.

گفتنی است سرانه ورزشی لرستان ۶۱ سانتیمتر است و ۳۹ سانتیمتر با میانگین کشوری فاصله دارد که تعجیل در اجرای پروژه‌ها نیازمند توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیگیری مستقیم از طریق وزیر ورزش و جوانان است چراکه ۵۰ پروژه نیمه تمام ورزشی با مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع در استان وجود دارد که در صورت تکمیل آنها ۱۱ سانتیمتر به سرانه ورزشی اضافه خواهد شد.

در این راستا ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد یکی از پروژه‌های بر زمین مانده است که پس از ۱۳ سال تعطیلی در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان جزو مصوبات سفر قرار گرفت.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد در آستانه افتتاح با حضور رییس جمهور

نبود یک ورزشگاه مناسب با زیرساخت‌های لازم در لرستان به عنوان یک دغدغه برای ورزشکاران این استان محسوب می‌شود که همواره مورد پیگیری مسوولان بوده است، اما سرانجام در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گرفت و تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در مجموعه دهکده المپیک دنبال شد.

نبود زیرساخت‌های لازم ورزشگاه تختی خرم‌آباد و آماده نبودن چمن ورزشی این مجموعه موجب شد تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد فصل گذشته بازی‌های خانگی خود را در مجموعه امام رضا (ع) مشهد برگزار کند که این موضوع می‌تواند روند تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد را تسریع بخشد.

منبع:ایرنا

برچسب ها: ورزشگاه ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.