مدیرکل خدمات بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام مطرح کرد؛

تکرار ماجرای سرقت نهاده‌های دامی؛ عزم دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با متخلفان

یک مقام مسئول گفت: ماجرای سرقت نهاده‌های دامی که در سال ۹۱ و ۹۲ رخ داده بود، دوباره قوت گرفته و در حال برخورد با آن‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کریمی، مدیرکل خدمات بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر از سرقت نهاده‌های دامی توسط برخی از رانندگان ناوگان حمل‌ونقل خبر داد و گفت: با هماهنگی‌هایی که با پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی و سایر دستگاه‌های نظارتی انجام داده‌ایم، متوجه شدیم که یک ناوگان هماهنگ شده و منسجم در انبار‌های بندر وجود دارند که بعد از بارگیری، در مسیر تخلفاتی انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید


او افزود: این متخلفان به صورت شبکه‌ای در اکثر استان‌ها پایگاه‌هایی ایجاد کرده‌اند که بار نهاده را با مواد دیگری مخلوط می‌کنند و سپس به انبار‌های شرکت پشتیبانی امور دام می‌رسانند.

شبکه اطلاعاتی قدرتمند متخلفان حمل نهاده‌های دامی

کریمی بیان کرد: در انبار‌های ما، همواره بار‌ها توسط دستگاه‌های کنترلی، مسئول کنترل کیفیت و حراست بررسی می‌شوند و متوجه این تخلف شده‌اند؛ حدود یک ماه است که با پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی همکاری می‌کنیم تا بتوانیم راننده‌های متخلف را تحویل آن‌ها بدهیم، اما برخی در مسیر اطلاع پیدا می‌کنند و متواری می‌شوند یا برخی پس از اطلاع، بار‌ها را سالم می‌کنند و دوباره به انبار‌های ما می‌رسانند.

مخالفت سازمان راهداری با پلمب قسمت بار ناوگان حمل‌ونقل نهاده‌های دامی

او درباره اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از رخ دادن مجدد این تخلف گفت: جلسه‌ای با مسئولان سازمان راهداری داشته‌ایم که مقرر شد، کلیه ناوگانی که این تخلف را انجام می‌دهند، اعم از راننده، ماشین و مالک ماشین، بر اساس ماده ۱۴ قانون درآمد این سازمان، قطع خدمات شوند و کارت هوشمندشان نیز باطل شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این جلسه این موضوع را نیز مطرح کردیم که چادر روی بار ماشین‌های حمل نهاده، از ۶ طرف پلمب شوند، اما مدیران راهداری نکاتی را بیان کرده‌اند مبنی بر اینکه به علت کند شدن عملیات با این روش، اعتراض رانندگان را در پی خواهد داشت که به همین دلیل کمی مخالف بودند.

ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی منشا سرقت نهاده‌ها

او اظهار کرد: سال ۹۱ و ۹۲ نیز این اتفاق افتاد و برخورد‌های لازم صورت گرفت، اما اکنون با توجه به اختلاف نرخی که بین خرید سویا و بازار ایجاد شده، دوباره این روند قوت گرفته است.

کریمی گفت: ماه گذشته حدود ۲۰ راننده متخلف را به مراجع قضایی معرفی کردیم؛ این راننده‌ها حدود ۳ تا ۵ تن از هر بار را خالی می‌کنند و موادی مثل خاک و میتیونین را با باقی مانده بار مخلوط می‌کنند از طرفی، چون سویا چیزی نیست که بتوان آن را دوباره تفکیک کرد، این بار‌ها دیگر به درد مصرف کننده نمی‌خورد و مجبور به خروج آن از چرخه هستیم.

این مقام مسئول افزود: این نهاده‌ها با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده بودند و ما برای این راننده‌های متخلف، با هزینه‌ای حدود ۵ برابر قیمت واردات نهاده‌ها، جریمه در نظر گرفتیم.

مدیرکل خدمات بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام در انتها بیان کرد: هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که شرکت‌های حمل‌ونقل، پشت این قضیه باشند، چون گزارشی در این باره به دستمان نرسیده است؛ اما در حال برخورد با رانندگان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
7 سال هی گفتن انجام میدهیم ...در حال انجام است...در دست بررسیست... شاید ...باید...اگر... خلاصه فقققط و فقط حرف ... خدا رو شکر کنترم نمیندازه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
فقط وفقط و فقط حرف می زنید
آخرین اخبار