یک هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی طی سال گذشته توسط هشت بانک عامل در استان پرداخت شده است.

فرهاد ناصری نیا در جلسه بررسی تسهیلات طرح های مشاغل خانگی افزود: حمایت از مشاغل خرد و خانگی، یکی از راه های کسب درآمد و ایجاد اشتغال با سرمایه های اندک بوده که طی سال های اخیر برای توسعه این نوع مشاغل، اعتبارات خوبی به لرستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال طی سال گذشته برای مشاغل خانگی استان اختصاص یافت که یک هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخت شد و پیگیری برای پراخت مابقی این مبلغ در دست اقدام می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بانک های رفاه کارگران، توسعه تعاون، تجارت، ملی، صادرات، ملت، قرض الحسنه مهر و پست بانک برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی استان مشارکت می کنند که پارسال یک هزار و ۷۳۷ طرح با مبلغ یک هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال جهت ایجاد چهار هزار و ۴۸۲ فرصت شغلی به این بانک ها معرفی شدند.

ناصری نیا بیان کرد: تاکنون تعداد یک هزار و ۱۵۷ طرح موفق به دریافت یک هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی شده اند.

وی به تسریع در صدور مجوز مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و افزود: مجموع مجوزهای صادره از ابتدا تاکنون، ۴۷ هزار و ۲۱۷ بوده و پارسال ۱۰ هزار و ۹۹۱ مجوز به صورت تمام الکترونیک صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: بیشترین مجوزهای صادره حوزه مشاغل خرد و خانگی در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات بوده است که مهمترین راه کمک به پایداری این مشاغل، ایجاد بازارچه های دائمی برای فروش محصولات تولیدی می باشد که انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی مرتبط، همکاری لازم را برای تحقق این مهم داشته باشند.

ناصری نیا به اولویت پرداخت این نوع تسهیلات به شرکت های پشتیبان و دائمی اشاره کرد و گفت: پارسال در راستای حمایت از تعاونی های تولیدی، ۳۳ طرح تعاونی استان دربخش های مختلف اقتصادی از این تسهیلات بهره مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.