نماز در دو هزار مدرسه زنجان اقامه می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه اقامه نماز در مدارس جایگاه ویژه ای دارد، گفت: دو هزار و ۳۰۰ مدرسه در استان وجود دارد که در دو هزار مورد از آنها نماز برپا می‌شود.

علی اسماعیلی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به هشتم اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف امور تربیتی، تربیت نیرو در بدنه آموزش و پرورش و ممانعت از نشر و گسترش فرهنگ غربی است.

وی گفت: امور تربیتی نقش‌ موثری در طول تاریخ همچون ایام دفاع مقدس داشته است و جوانان انقلابی در سایه تربیت اسلامی به دستور امام راحل در مقابل دشمنان ایستادند.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه جوانان آینده‌سازان مملکت هستند و به عنوان امانت در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند، گفت: جوانان و نوجوانان در برابر برخی مسائل آسیب‌پذیر هستند و دشمنان طمع کرده اند تا فکر و ذهن جوانان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهند.

اسماعیلی افزود: مدارس و خانواده تاثیر اصلی بر تربیت دانش آموزان دارد و در این راستا آموزش و پرورش برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی را در نظر گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به ضرورت تبیین هویت ایرانی - اسلامی در بین دانش‌آموزان، گفت: این امر به کمک بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و هلال احمر انجام می‌گیرد و برنامه‌های مختلفی در این راستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد نشاط و امیدآفریی در بین دانش‌آموزان، گفت: تلاش شده تا مباحث فرهنگی و تربیتی در بین دانش‌آموزان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال برای یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز جشن تکلیف برگزار شد، خاطر نشان کرد: تلاش شده مدارس به سمتی حرکت کند که مسائل تربیتی و فرهنگی بیشتر خود را نشان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.