رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان:

سی‌امین اجلاس سراسری نماز دی‌ماه در زنجان برگزار می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: سی‌امین اجلاس سراسری نماز دی‌ماه به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی یوسفی رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان اظهار کرد: اجلاس سراسری نماز یکی از مهمترین همایش‌های فرهنگی و مذهبی است که هر ساله در کشور برگزار می‌شود و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تقویت نماز نسل نو، امسال هم موضوع اجلاس «نماز نسل نو» با تکیه بر نقش مسجد، مدرسه و دانشگاه است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان از میزبانی زنجان برای برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری نماز خبر داد و گفت: دی‌ماه این اجلاس برگزار می‌شود و سیاست‌گذاری‌ها و راهبردهای لازم برای ترویج نماز در آن ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: با حضور دستگاه‌های مرتبط با بخش فرهنگ مثل آموزش و پرورش، وزارت علوم، دانشگاه فرهنگیان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نهادهای فرهنگی و حوزه‌های علمیه راهبردها مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.

یوسفی رویکرد اجلاس را برنامه‌ریزی برای حکمرانی در حوزه نماز خواند و افزود: این اجلاس وظایف متولیان فرهنگی را مشخص می‌کند و در آن به بررسی نقاط ضعف و قوت پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچقدر برای ترویج نماز کار کنیم کم است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر کارهای ارزشمندی در کشور اتفاق افتاده و اگر مسوولان تراز اول، میانی و استانی به این مسئله اهمیت دهند، اتفاقات خوبی در حوزه ترویج نماز رقم می‌خورد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی برای آشنایی نوجوانان و دانش‌آموزان با بحث نماز و احکام و آداب آن انجام شده است، تصریح کرد: نهادهای دیگر به‌ویژه بخش‌هایی که با ابزار هنر، فناوری روز و رسانه ارتباط دارد، باید قوی‌تر به این مسئله ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مقالات خوبی به کمیته‌ها ارسال شده و مورد داوری قرار می‌گیرد، ابراز کرد: ۶۰ درصد مهمانان استانی هستند و تعدادی مهمان خارج از استان به این اجلاسیه دعوت شدند.

یوسفی یادآور شد: رئیس ستاد استانی اجلاس بر عهده استاندار بوده و کمیته‌های مختلف از جمله کمیته فرهنگی و فوق برنامه، پشتیبانی و آماده‌سازی فضای اجلاس، علمی و سایر موارد تشکیل شده هماهنگی و همراهی دستگاه‌ها خوب بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.