اعتصاب غذای دانشجویان آمریکایی در همبستگی با غزه

دانشجویان دانشگاه براون اعلام کردند تا زمانیکه دانشگاه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های حامیان اشغال را پس نگیرد، دست از اعتصاب نخواهند کشید.

 ائتلافی از دانشجویان دانشگاه براون در رودآیلند آمریکا اعتصاب غذا را آغاز کردند تا از دانشگاه بخواهند سرمایه‌گذاری‌های خود را از شرکت‌هایی که از نسل‌کشی انجام شده توسط اشغالگران غزه منتفع می‌شوند، پس بگیرد.

براساس گزارش میدل ایست آی، این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ۱۹ دانشجو که اصالت فلسطینی، یهودی و سایر کشورها را دارند به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد تا زمانی که دانشگاه با ارائه تصمیمی مبنی بر لغو سرمایه گذاری‌ها در آینده، نقش خود را در خواستار آتش بس فوری و دائمی تقویت کند. 

 بنیاد دانشگاه براون، بالاترین نهاد حاکمیتی دانشگاه، اولین جلسه سال ۲۰۲۴ خود را در ۸ تا ۹ فوریه برگزار خواهد کرد.

یکی از سازمان دهندگان این اعتصاب گفت که دانشجویان می‌خواهند این قطعنامه توصیه‌های گزارش سال ۲۰۲۰ کمیته مشورتی مسئولیت شرکت در رویه‌های سرمایه گذاری (ACCRIP) را که خواستار واگذاری سرمایه گذاری از شرکت‌ها درگیر اشغال کردن فلسطین شده است، اجرا کند. 

 این گزارش، شرکت‌های زیر را برای خروج سرمایه‌گذاری‌های خود از: AB Volvo، Airbus، Boeing، DXC، General Dynamics، General Electric، Motorola، Northrop Grumman، Oaktree Capital، Raytheon و United Technologies شناسایی کرد.

 نور، یکی از شرکت کنندگان فلسطینی در این اعتصاب گفت: تاریخ خانواده من، در هم آمیخته با مبارزات مردم من و مردم اشغال شده در همه جا، به من انگیزه می‌دهد تا در برابر سرمایه گذاری و سودجویی از سلاح، ساخت سلاح و اشغالگری بایستم. اعمال خشونت را در دنیای ما متوقف کنید.

دانشگاه براون از زمانی که اشغالگران صهیونیست بمباران نوار محاصره شده غزه را در ۷ اکتبر آغاز کردند، مرکز اعتراضات بوده است.

 دانشجویان بیش از یک بار دانشگاه براون را به سرمایه گذاری در شرکت‌های تولید تسلیحات متهم کردند و دانشگاه از پس گرفتن سرمایه گذاری خود خودداری و ادعا کرد که مستقیماً در شرکت‌های تولید سلاح سرمایه گذاری نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
احسنت به غیرتتان ؛ دانشجوی شریف ما و دانشجوی با شرف دیگران ، خدا بده شانس
آمریکا اگر کمی عقل داشت دانشجو هایش را با برخی دانشجو های بی هویت ما طاق می زد کل مشکلش حل می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
به نظر من اگر دانشگاهیان واندیشمندان آمریکایی بَرده نبودند میتوانستند سیاسیون بی سواد ومدرک پولی خود را کنار میزدنداین حاصل مدرکهای پولی دانشگاههای آمریکا به اراذل واوباش پولدار شان باعث جنگ وخونریزی در تمامی جهان هستند
آخرین اخبار