مکرون برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تحت فشار است

همزمان با مشخص شدن تاریخ به رسمیت شناختن فلسطین از سوی اسپانیا نخبگان فرانسه به مکرون فشار می‌آورند تا او نیز فلسطین را به رسمیت بشناسد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز جمعه اعلام کرد که چهارشنبه آینده تاریخ به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط اسپانیا را اعلام خواهد کرد.

براساس گزارش العربیه، سانچز در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که مادرید در حال هماهنگی با سایر کشور‌ها است. در همین راستا هفته گذشته، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با رادیویی اسپانیایی اشاره کرد که خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا به او اطلاع داده است که تاریخ ۲۱ می‌برای اعلام این خبر انتخاب شده است.

سانچز به کشور‌هایی که دولتش در حال حاضر درباره این موضوع با آنها مذاکره می‌کند، اشاره نکرد. با این وجود در ماه مارس، سران اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند.

مایکل مارتین، وزیر امور خارجه ایرلند، پیشتر تایید کرد که کشورش تا پایان ماه می‌کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد، بدون اینکه تاریخی برای آن مشخص کند. مارتین که به عنوان معاون نخست وزیر ایرلند نیز فعالیت می‌کند، به رادیو نیوزتالک گفت: ما کشور فلسطین را قبل از پایان ماه به رسمیت خواهیم شناخت.

اکثریت ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد ۱۳۷ کشور بر اساس سرشماری فلسطین تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند. در همین راستا، گروهی از اندیشمندان و شخصیت‌ها در مقاله‌ای که روز جمعه توسط روزنامه فرانسوی لوموند منتشر شد، از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و کل جامعه بین‌المللی خواستند تا «بدون تأخیر بیشتر» کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. 

این گروه نوشت: درگیری اسرائیل و فلسطین که بیش از یک قرن است ادامه دارد، از ۷ اکتبر به بعد به اوج بی‌سابقه و غیرقابل قبولی رسیده است و از جامعه بین‌المللی به‌ویژه فرانسه می‌خواهد که با قدرت و قاطعیت واکنش نشان دهند. 

نزدیک به ۵۰۰ امضاکننده این مقاله خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین و دادن ضمانت‌های امنیتی به رژیم صهیونیستی و سپس مذاکره شدند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Finland
نورا......
۲۱:۱۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
درود ب شرفتان ،آنهایی ک ،سهمی ازانسانیت دارند،باید،برای افسارزدن ورام کردن این وحشی بالفطره ک جز درنده،خوئی خصلت دیگری رانمیشناسد،بایدکشورمظلوم فلسطین ،ک توسط ،این ددمنشان اشغال شده وآشکارا ،ب همه زورمیگویند،ب،رسمیت بشناسند،تا پوزه بندی باشد ،برنتان یابووطرفداران،افراطی اش
آخرین اخبار