انتقاد دانشجویان حامی فلسطین از دانشگاه هاروارد

دانشجویان حامیان فلسطین، دانشگاه هاروارد را متهم می‌کنند که از آن‌ها در برابر تهدید‌ها محافظت نمی‌کند.

بیش از ۱۲ دانشجو اعلام کردند که هاروارد آن‌ها را در برابر آزار و اذیت و تهدید صرفاً بر اساس اینکه طرفدار فلسطینی هستند، محافظت نکرده است.

براساس گزارش القدس العربی، صندوق حقوقی مسلمین آمریکا گفت که بخش حقوقی آن امروز شکایتی را به نمایندگی از این دانشجویان به دفتر حقوق مدنی وزارت آموزش این کشور ارائه کرده است. این شکایت خواستار تحقیق در مورد دانشگاه هاروارد بود.

حامیان حقوق بشر به افزایش نرخ اسلام هراسی و تعصب ضد فلسطینی در آمریکا  از زمان شروع جنگ در خاورمیانه اشاره می‌کنند. حوادث ضد فلسطینی نگران کننده شامل تیراندازی به سه دانش آموز فلسطینی-آمریکایی در ورمونت در ماه نوامبر و قتل یک پسر شش ساله فلسطینی-آمریکایی در ماه اکتبر در ایلینویز بسیار نگران‌کننده اعلام شده است.

این صندوق گفت که دانشجویان دانشگاه هاروارد تاکید می‌کنند که آزار، ارعاب و تهدید صرفاً بر این واقعیت استوار است که آن‌ها فلسطینی، عرب، مسلمان و حامی حقوق فلسطین هستند. این صندوق افزود که دانش‌آموزانی نیز به دلایلی از جمله وضعیت کفیه فلسطینی مورد حملات نژادپرستانه، آزار و اذیت و تجاوز قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه هاروارد گفت که دانشگاه هیچ نظری در مورد شکایت ارائه شده در روز دوشنبه ندارد، اما افزود که منابعی برای حمایت از دانشجویان دارد، از جمله یک کارگروه که روز جمعه برای مبارزه با اسلام هراسی و تعصبات ضد عرب اعلام شد.

 تنش در دانشگاه هاروارد و دیگر دانشگاه‌های آمریکا در رابطه با واکنش‌ها به جنگ اسرائیل علیه غزه حاکم است. کلودین گای در این ماه از ریاست دانشگاه هاروارد استعفا داد.

صندوق حقوقی مسلمین امروز گفت که برخی از دانشجویان گفتند که هاروارد تهدید کرده است که فرصت‌های آتی تحصیلی دانشجویان را محدود می‌کند یا حذف می‌کند. این صندوق گفت که این دانشجویان در کالج هاروارد، دانشکده هنر‌ها و علوم فارغ التحصیل هاروارد، دانشکده الهیات هاروارد و دانشکده حقوق هاروارد تحصیل می‌کنند.

 برخی از این دانشجویان خانواده‌هایی در غزه دارند، جایی که مقامات بهداشتی می‌گویند از زمان حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۲۶۰۰۰ نفر شهید شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار