کاهش حمایت از رژیم صهیونیستی در جهان

یک نظرسنجی جدید نشان داد، ۴۲ کشور از ۴۳ کشوری که حامی رژیم صهیونیستی هستند حمایت از این رژیم را به دلیل جنایاتش، کاهش داده‌اند.

مجله آمریکایی تایم در آخرین شماره خود با اشاره به تشدید خشونت صهیونیست‌ها در نوار غزه و تلفات بسیار غیرنظامیان در نتیجه این حملات، اعلام کرد حمایت جهانی از رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به طور مداوم در حال کاهش بوده است. 

این روزنامه گزارش داد که بر اساس داده‌های گزارش شده توسط مجله از شرکت تحقیقاتی مورنینگ مشاوره، ۴۲ کشور از ۴۳ کشور شاهد کاهش حمایت‌هایی بودند که قبلا از رژیم صهیونیستی ارائه می‌کردند.

این شرکت تحقیقاتی از طریق نظرسنجی انجام شده در ۴۳ کشور در ۶ قاره، در بازه زمانی بین اکتبر تا دسامبر گذشته به این نتیجه جدیده رسیده است. نتایج این نظرسنجی نشان داد که بسیاری از نظرات مثبت درباره رژیم صهیونیستی در چین، آفریقای جنوبی، برزیل و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین منفی شده است.

 کشور‌هایی مانند ژاپن، کره جنوبی و انگلیس نیز شاهد کاهش حمایت از رژیم صهیونیستی بودند تا اینکه نظرات منفی در این کشور‌ها بیشتر شد.

سوناتا فریزبی، معاون بخش اطلاعات سیاسی شرکتی که این نظرسنجی را انجام داده است، در گفتگو با تایم گفت که این داده‌ها نشان می‌دهند که مسیری که اسرائیل در حال حاضر در جامعه بین‌الملل در پیش گرفته چقدر دشوار است.

از سوی دیگر، آمریکا به عنوان تنها کشوری ظاهر شد که حمایت از رژیم صهیونیستی را ادامه داده است. با این حال، حمایت واشنگتن از این رژیم هزینه‌ای بر افکار جهانی نسبت به آمریکا دارد، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که در همان بازه زمانی دیدگاه‌ها به آمریکا هم در عربستان سعودی و هم در مصر از ترجیح مثبت به ترجیح منفی تغییر کرده است.

کشور‌هایی از جمله فرانسه، انگلیس، نروژ، ایرلند و کانادا خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه و ورود کمک‌های کافی به غیرنظامیان هستند، اما رژیم با تکیه بر حمایت آمریکا به جنگ علیه غیرنظامیان غزه ادامه می‌دهد.

تجاوز مستمر صهیونیست‌ها به نوار غزه که در محاصره است، منجر به شهید شدن ۲۵۲۹۵ فلسطینی و مجروح شدن ۶۳۰۰۰ نفر دیگر که بیشتر آن‌ها کودک و زن بودند و همچنین باعث ویرانی عظیم و یک فاجعه انسانی بی سابقه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
عاقلانه ترین کار را کردند ای کاش همگی بایک اعتلاف ضدصهیونیسم وآمریکا وانگلیس را تحریم کامل میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
اون بدبختهایی که فرقه دینشان را صهیونیسمهای یهودی انتخاب کردند وخود را مسلمان میدانند مثل شاه خائن ایران باید سرشان را بگذارند وبمیرند که هنوز منتظر عادی سازی از یک شکست خورده ابر قدرت پوشالی هستند
آخرین اخبار