اجرای پویش هر دانش‌آموز حامی یک فرزند معنوی در خراسان جنوبی

پویش هر دانش‌آموز حامی یک فرزند معنوی دانش‌آموز برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

پویش هر دانش آموز حامی یک دانش آموز یتیم و محسنین با هدف فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن این کار خداپسندانه در سنین پایین در خراسان جنوبی اجرا شده است.

برای اجرای این طرح شناسنامه‌هایی برای بیش از ۴ هزار دانش آموز مدارس امام حسین (ع) در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قاین، سرایان، فردوس و طبس تهیه شده و بر اساس آن هر دانش آموز حمایت یک دانش‌آموز طرح اکرام هم سن خودش را بر عهده می‌گیرد.

نوروزی مدیر اکرام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در حاشیه‌ این مراسم با اشاره به اینکه کار نیکوکاری باید مستمر انجام شود، گفت: طرح اکرام زیباترین جلوه است و برکات زیادی برای افراد دارد.

او افزود: در سطح کشور حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار حمایت بیش از ۵۰۰ هزار فرزند ایتام و محسنین را برعهده دارند.

نوروزی بیان کرد: تا دو سال آینده تعداد حامیان به مرز ۳ میلیون نفر برسد.


بیشتر بخوانید


مدیر اکرام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: سرانه هر یتیم به صورت ماهانه یک میلیون تومان و سرانه فرزندان محسنین ۴۰۰ هزار تومان است.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: در تربیت هر فردی پدر و مادر، مدرسه و دانشگاه و فرهنگ و محیط موثر هستند.

عقیلی پور مدیر موسسه امام حسین (ع) در خراسان جنوبی نیز در این جلسه به اجرای طرح‌های حضور در مسجد برای نماز جماعت، حضور در نماز جمعه، طرح یادواره خانگی شهدا، طرح همدلی با همکاری آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پویش هر دانش‌آموز حامی یک فرزند معنوی دانش آموز در گام اول امروز با همکاری موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) برگزار شد.

تعداد کل فرزندان ایتام و محسنین در خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۲۸۱ نفر است که از این تعداد حدود ۷ هزار و ۸۵۹ نفر دانش آموزان اکرام ایتام هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.