مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

ساخت ۲.۲ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کشور

مالکی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح کشور در حال ساخت است، گفت: اکنون ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی در دست اجرا است.

ارسلان مالکی عصر امروز در آیین قرعه‌کشی واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: دولت سیزدهم که برآمده از جمهور و مردم است از ابتدای شکل‌گیری نمی‌توانست در مقابل مشکلات مردم و دغدغه آنان بی‌تفاوت و بدون برنامه باشد.

وی با بیان اینکه رفع دغدغه مسکن مردم و جوانی جمعیت به عنوان دو موضوع محوری با جدیت در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت، افزود: خانواده به عنوان مهمترین مرکز و پایگاه انسان‌سازی مورد توجه دولت سیزدهم بوده و اگر ما به دنبال اجتماع جوان و سرزنده هستیم توجه به خانواده بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اجرای قانون جوانی جمعیت فقط یک تکلیف قانونی نیست بلکه ضرورتی اجتناب‌پذیر و مورد تأکید همه بزرگان نظام است.

مالکی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ اقدام خاصی برای موضوع افزایش و جوانی جمعیت صورت نگرفته، ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید و دولت سیزدهم با اراده و همتی که دارد این قانون را آنگونه که شایسته مردم است اجرا خواهد کرد.

وی با تأکید بر اهمیت جمعیت جوان برای مدیریت و توسعه کشور، عنوان کرد: دولت با توجه به این اهمیتی که برای نسل جوان و خانواده وجود دارد مشوق‌های قانونی را دنبال می‌کند که یکی واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز شاهد تخصیص زمین برای ۵ هزار خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت در خراسان جنوبی هستیم، افزود: ارزش ریالی این زمین‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان است، اما برای دولت این هزینه‌ها مهم نیست بلکه برخورداری خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت حائز اهمیت است.

مالکی یادآور شد: در سال‌های گذشته قبل از دولت سیزدهم هیچ اتفاقی برای تأمین مسکن فاقدین مسکن اتفاق نیفتاد و علی‌رغم وجود امکانات، اما اراده‌ای در این زمینه وجود نداشته است و حتی یک واحد مسکن هم ساخته نشد.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، تصریح کرد: در همین راستا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن ثبت نام کردند و دولت با آگاهی از اینکه تأمین مسکن یکی از سخت‌ترین برنامه‌ها ست، با وجود مشکلات و پیچیدگی حل آن، وعده داد و با اراده و تمام ظرفیت برای تحقق این وعده تلاش می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح کشور در حال ساخت است، گفت: اکنون ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی در دست اجرا است.

مالکی متذکر شد: دولت سیزدهم نشان داد چنانچه برای حل مشکلات مردم اراده کنیم، شدنی است و دولت نیز با این نگاه و رویکرد برای حل مشکلات مردم از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما هم به همه مشمولان قانونی جوانی جمعیت همانگونه که وعده کردیم این عدد را تا پایان امسال به ۷۰ هزار واحد برسانیم و خوشبختانه امروز از این عدد عبور کردیم، زمین تمام مشمولات قانون جوانی جمعیت را تأمین و واگذار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در بحث نهضت ملی مسکن هم تا تمام فاقدین مسکن واجد شرایط خانه‌دار نشوند به صورت جهادی و شبانه روزی تلاش خواهیم کرد و به مردم قول می‌دهیم مشکلات آنان به ویژه در حوزه مسکن را مرتفع خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.