استولتنبرگ: ناتو حضور خود در بالتیک را تقویت می‌کند

دبیر کل ناتو از برنامه این ائتلاف نظامی برای تقویت حضور نظامی در حوزه بالتیک خبر داد.

استونی، لیتوانی، و لتونی ۳ کشور حوزه بالتیک عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند که زمانی عضو بلوک شرق و اتحاد جماهیر شوروی در جهان دو قطبی بودند. با این حال، شروع جنگ اوکراین باعث شد این کشور‌های کوچک حوزه بالتیک احساس خطر کرده و خواستار حمایت بیشتر ناتو از خود باشند. 

به گزارش تله تریدر، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو امروز (سه شنبه) اعلام کرد برنامه ائتلاف نظامی ناتو این است که حضور خود را در کشور‌های حوزه بالتیک در پاسخ به آسیب به خط لوله نورد استریم و خط لوله گازی بالتیک کانکتر تقویت کند. 

استولتنبرگ که در حاشیه نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا با خبرنگاران سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: شرایط جنگ اوکراین بسیار دشوار است و من از اعضای ناتو می‌خواهم کمک‌های نظامی بیشتری را به کی یف برای مقاومت در برابر عملیات ارتش روسیه اختصاص دهد. 

پیش از سخنان استولتنبرگ نیز بوریس پیستوریس، وزیر دفاع انگلیس در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره جنگ اوکراین گفت: من درباره موج جدید حملات روسیه به اوکراین در طول زمستان روبه رو هشدار می‌دهم. 

ناتوانی دولت بایدن در تصویب بسته کمک‌های نظامی جدید به اوکراین به دلیل سنگ اندازی جمهوریخواهان در کنگره و نیز ناتوانی سایر متحدان آمریکا در پوشش دادن کاستی‌های به وجود آمده منجر به تضعیف کی یف در برابر مسکو در جبهه‌های نبرد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار