توافق ۴ میلیارد پوندی انگلیس و لهستان برای فروش سامانه‌های دفاع هوایی

وزارت دفاع انگلیس از امضای توافق فروش سامانه‌های دفاع هوایی به لهستان به ارزش ۴ میلیارد پوند خبر داد.

پس از پایان جنگ سرد در سال ۱۹۸۹ و متعاقب آن فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ و آغاز جهان تک قطبی به رهبری آمریکا، آنگونه تصور می‌شد که اروپا دیگر شاهد جنگ نخواهد بود و نظام مبتنی بر قوانین لیبرالی مانع از بروز هر گونه منازعه بزرگ است.

با این حال، همین توهمات لیبرالی در نهایت منجر به گسترش ناتو به مرز‌های روسیه و آغاز جنگ اوکراین شد. تبعات این جنگ هوشیاری سایر کشور‌های اروپایی به منظور تقویت بنیه‌های نظامی خود بود. 

به گزارش تله تریدر، دولت انگلیس امروز (سه شنبه) اعلام کرد شرکت انگلیسی ساخت موشک‌های ام‌بی‌دی‌ای (MBDA) و شرکت دولتی پولسکا لهستان توافقی به ارزش ۴ میلیارد پوند به منظور ارسال نسل بعدی سامانه‌های دفاع هوایی به ورشو به امضا رساندند. 

براساس بیانیه منتشر شده در این باره، توافقنامه جدید میان دو کشور، امنیت اروپا را در بحبوحه درگیری‌های طولانی میان روسیه و اوکراین تقویت خواهد کرد و لهستان را قادر خواهد ساخت که یک سیستم پدافند هوایی پیشرفته که قادر به پرتاب موشک‌هایی برای مقابله با تهدیدات هوایی با برد بیش از ۴۰ کیلومتر باشد را داشته باشد. 

تولید موشک‌های پیشرفته در خاک لهستان بخشی از توافق دو طرف در این موافقتنامه است. 

وزارت دفاع انگلیس امضای این توافق میان دو کشور را گام بزرگ دیگری از سوی لندن به منظور ایجاد بازدارندگی آشکار در برابر دشمنان عنوان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار