استقبال اوکراین از بیانیه گروه هفت در حمایت از این کشور

ولودیمیر زلنسکی، امروز (چهارشنبه) با استقبال از بیانیه گروه هفت، آن را پیامی قوی در حمایت از اوکراین خواند.  

یک ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌گذرد. به دلیل قدرت لابی‌های صهیونیستی در آمریکا و اروپا، مقامات کی‌یف از آن بیم دارند که با منحرف شدن توجهات غرب به خاورمیانه، جنگ اوکراین اهمیت خود را برای این کشور‌ها از دست بدهد. یکی از مهمترین محور‌های نشست وزرای خارجه گروه هفت در توکیو مربوط به این موضوع می‌شد. 

به گزارش تله تریدر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (چهارشنبه) با استقبال از بیانیه گروه هفت، آن را پیامی قوی در حمایت از اوکراین خواند. 

در بیانیه گروه هفت پیرامون اوکراین آمده است: وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان تعهد استوار و تزلزل ناپذیر خود را در حمایت از نبرد اوکراین برای حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی خود اعلام می‌دارند. ما در کنار اوکراین تا هر زمانی که نیاز باشد خواهیم ایستاد. 

زلنسکی همچنین از گفتگو با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن خبر داد. دو طرف در این تماس تلفنی موافقت خود را با گسترش همکاری‌ها به ویژه همکاری در حوزه تضمین امنیت و برگزاری کنفرانس بازسازی اوکراین که در ماه فوریه در ژاپن برگزار می‌شود، اعلام کردند. 

رئیس جمهور اوکراین در این تماس تلفنی همچنین از کیشیدا دعوت کرد در دومین اجلاس غلات اوکراین در ۲۵ نوامبر شرکت کند. 

وزیر خارجه ژاپن پیش‌تر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود جنگ در خاورمیانه به هیچ عنوان باعث کاهش توجهات گروه هفت به جنگ اوکراین نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار