پوتین: روسیه به گسترش ناتو پاسخ آرامی داد

رئیس جمهور روسیه پاسخ کشورش به گسترش سازمان ناتو را ملایم توصیف کرد.

گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مرز‌های روسیه اصلی‌ترین دلیل آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. متفکران بزرگ روابط بین الملل همچون جان مرشایمر این جنگ را ناشی از توهمات لیبرالی آمریکا و متحدانش می‌دانند.

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) در دیدار با ژانگ یوژیا، نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین اعلام کرد مسکو واکنش آرامی به تلاش سازمان ناتو برای گسترش به شرق و افزایش حوزه نفوذ خود نشان داده است. 

وی خاطر نشان کرد: ما همه شاهد شرایط موجود بودیم. ما به همراه دوستانمان که در راس آن چین قرار دارد به تلاش برای گسترش نفوذ ناتو واکنش ملایم، همراه با توازن و تقویت توان دفاعی خود نشان دادیم. 

پوتین با اشاره به گسترش مناسبات میان روسیه و چین، تاکید کرد: روابط میان دو کشور به ویژه در حوزه فناوری نظامی به سطح جدیدی رسیده است که شامل همکاری در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته همانند فضا و تسلیحات مدرن می‌شود. 

رئیس جمهور روسیه همکاری میان مسکو و پکن را عاملی مهم در ثبات شرایط نظام بین الملل خواند. 

با اعمال طیف گسترده تحریم‌های غرب علیه روسیه طی ۶۰۰ روز گذشته، مسکو به ناچار مجبور به گسترش مناسبات خود با چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است. این در حالی است که کشور‌های غربی به رهبری آمریکا نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار