کرملین: اقتصاد روسیه پیشرفت چشمگیری داشته است

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد علی‌رغم تحریم‌های غرب، روسیه در اقتصاد شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در جریان سخنرانی خود برای ماراتن آموزشی دانش (Znanie) در مسکو گفت که پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی روسیه تا ۲.۸ درصد بالا برود و این فراتر از آن چیزی است که مقام‌های روسیه انتظار دارند و هم‌اکنون نیز علی‌رغم تحریم‌ها و فشار‌های غرب رشد اقتصادی این کشور چشمگیر بوده است.

پسکوف در بخشی از سخنان خود گفت: «علی‌رغم شرایط بسیار دشوار در یک سال و نه ماه گذشته و اعمال تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که مانند آن را دنیا ندیده بود، دولت ما توانست وضعیت را تثبیت کند و اکنون هم وزارت توسعه اقتصادی ما درصد رشد اقتصاد را ۲.۸ پیش‌بینی می‌کند. این خبر عالی است و از بسیاری جهات احتمالاً حتی برای دولت ما غیرمنتظره است.»

سخنگوی کاخ کرملین همچنین تاکید کرد که دستاورد‌های اقتصادی روسیه نتیجه «کار عظیم و دقیق تنظیم کننده‌های مالی و اقتصادی» این کشور است و افزود: «اکنون واضح است هر کاری که ما انجام دادیم درست بوده است و ما با اطمینان به جلو می‌رویم؛ همچنین تولید و کشاورزی در حال رشد است.»

تولید ناخالص داخلی روسیه در سال گذشته در بحبوحه محدودیت‌های اقتصادی شدید اعمال شده کشور‌های غربی، ۲.۱ درصد کاهش یافت. با این حال، به گفته ولادیمیر پوتین، از اکتبر سال جاری، این رکود به طور کامل بهبود یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار