پوتین: روسیه در برابر فشار تحریم‌ها مقاومت کرده است

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد رشد اقتصاد این کشور به دوران پیش از تحریم‌های غرب بازگشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نشستی را در مورد تشکیل بودجه فدرال برای سال ۲۰۲۴ و برنامه‌ریزی برای سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ برگزار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در ابتدای سخنرانی خود تاکید کرد که مرحله بهبود اقتصاد روسیه به پایان رسیده و روسیه در برابر فشار تحریم‌ها ایستادگی کرده است. پوتین در این خصوص توضیح داد: نتایج رشد تولید ناخالص داخلی در پایان سال می‌تواند بین ۲.۵ تا ۲.۸ درصد باشد.

او خاطرنشان کرد: تولید ناخالص داخلی روسیه به سطح سال ۲۰۲۱ رسیده است و اکنون ایجاد شرایط برای توسعه پایدارتر در بلندمدت مهم است. درآمد‌های بودجه نفت و گاز در ماه‌های جولای و آگوست به سطح سال گذشته بازگشت و رشد فعال همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور روسیه گفت که در ۱۸ سپتامبر با میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه دیداری جداگانه برگزار خواهد کرد تا وضعیت اقتصادی را به صورت روزانه مورد بررسی قرار دهد.

مؤسسه اقتصاد جهانی «کایل» در گزارشی اعلام کرد که با وجود تحریم‌ها، تعداد کشتی‌هایی که در بنادر روسیه پهلو می‌‌گیرند در حال افزایش هستند و روبل روسیه نیز از مرحله ضعف گذر کرده و اکنون در حال بازگشت به سطح قدرت خود پیش از بحران اوکراین است. این مؤسسه در گزارش خود به حجم کالاهای تخلیه شده در ۳ بندر بزرگ روسیه یعنی سنت پترزبورگ، ولادی وستوک و ونووروسیسک استناد کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
خدا کند هر روز به گرفتاری روسیه بیافزاید
آخرین اخبار