وزیر خارجه روسیه به کره شمالی می‌رود

منابع روسی اعلام کردند وزیر خارجه روسیه چهارشنبه هفته جاری در سفری ۲ روزه به پیونگ یانگ سفر می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ۱۸ تا ۱۹ اکتبر به کره شمالی سفر خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، این سفر پس از دعوت وزارت خارجه کره شمالی انجام می شود. پیش از این، مسکو اعلام کرد که لاوروف در مورد گستره وسیعی از موضوعات روابط دوجانبه و مشکلات شبه جزیره کره و همچنین موضوعات مرتبط با همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی گفتگو خواهد کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه سپتامبر به روسیه سفر کرد و با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد. دو کشور گمانه‌زنی‌ها درباره قرارداد تسلیحاتی که به روسیه در جنگ در اوکراین کمک کند را تایید نکردند، اگرچه توافق کردند روابط دوجانبه را تقویت کنند.

کشور‌های غربی ادعا می‌کنند روسیه با کاهش ذخایر تسلیحاتی خود به دلیل جنگ اوکراین، اکنون به دنبال خرید مهمات جنگی از جمله گلوله‌های توپخانه از پیونگ یانگ است. 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با محکوم کردن همکاری نظامی میان پیونگ یانگ و مسکو اعلام کرده است روسیه در حالی قطعنامه‌های شورای امنیت علیه کره شمالی را نقض می‌کند که خود به این قطعنامه‌ها رای داده بود.

روسیه هرگونه همکاری نظامی با کره‌شمالی را تکذیب کرده است. با این حال، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سفر به روسیه از موشک‌ها و جنگنده‌های راهبردی نیروی هوایی روسیه که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند، در پایگاه هوایی کنویچی نزدیک شهر ولادی وستوک دیدن کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار