کره جنوبی، ژاپن و آمریکا خط ارتباطی سه جانبه راه اندازی کردند

یک مقام ارشد رسمی کره جنوبی از راه اندازی خط ارتباطی سه جانبه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی خبر داد.

یک مقام ارشد رسمی کره جنوبی با اشاره به راه اندازی خط ارتباطی سه جانبه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی گفت: این موضوع نشانه‌ای دیگر از پیشرفت روابط سه جانبه در همکاری امنیتی در بحبوحه تهدید‌های نظامی کره شمالی و افزایش تحرکات چین در منطقه است.

به گزارش یونهاپ، راه اندازی خط ارتباطی پس از توافق یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن درباره تعهد برای مشورت با یکدیگر درباره تهدید‌های مرسوم در نشست سه جانبه کمپ دیوید در ماه اوت سال جاری میلادی در واشنگتن مطرح شد.

بدین ترتیب این خط ارتباطی شورا‌های امنیت ملی سه کشور را با یکدیگر مرتبط می‌کند و ارتباط صوتی و ویدئویی را میان سران این کشور‌ها و مقامات ارشد امنیتی رده بالا در هر زمانی ممکن می‌سازد.

یک مقام ارشد کره جنوبی که خواستار فاش نشدن نامش شد، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: یک خط ارتباطی میان سه کشور راه اندازی و آزمایشی از سوی تکنسین‌های هر سه کشور بر روی آن تکمیل شده است.

راه اندازی این خط ارتباطی همزمان با پیدایش نگرانی‌ها در میان کارشناسان و سیاستگذاران درباره احتمال اقدامات پیونگ یانگ و پکن در منطقه شد در حالی که آمریکا به شکلی جدی در جنگ اسرائیل و فلسطین از یک سو و اوکراین و روسیه از سوی دیگر دخالت دارد.

چهارشنبه هفته گذشته در پاسخ به سوال خبرگزاری یونهاپ، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت تلاش‌هایی برای ارتقای ظرفیت‌های ارتباطی سه جانبه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در جریان است تا دسترسی منظم و به موقع ارتباط صوتی و تصویری سه کشور برقرار شود.

پروژه خط ارتباطی سه جانبه از زمانی که پیونگ یانگ برنامه‌های موشک‌های بالستیک و هسته‌ای خود را تحت عنوان سیاست هسته‌ای از سر گرفت به جریان افتاد.

برچسب ها: کره جنوبی ، کره شمالی ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار