پوتین هفته آینده به چین سفر می‌کند

رئیس جمهور روسیه قرار است هفته آینده به چین سفر کند.

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، به دلیل تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه، مسکو ناچار به نزدیکی به چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان شد. چین و روسیه به عنوان دو بازیگر تجدید نظرطلب هژمونی آمریکا را در نظام بین الملل برنمی تابند و به دنبال به چالش کشیدن این موضوع هستند. 

به گزارش تله تریدر، مقامات محلی می‌گویند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است در راستای گسترش مناسبات دو جانبه با چین هفته آینده به پکن سفر کند. 

یوری یوشاکوف، مشاور پوتین در امور بین الملل امروز (چهارشنبه) در این رابطه به رسانه‌ها گفت: رئیس جمهور روسیه قرار است هفته آینده در راس هیاتی بلندپایه به پکن سفر کرده و طی این سفر با مقامات ارشد چینی از جمله شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کند. 

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، پوتین ابتدا قرار است ۱۲ تا ۱۳ اکتبر به قرقیزستان سفر کند و از آنجا راهی پکن شود. چین از ۱۷ تا ۱۸ اکتبر میزبان نشست مربوط به ابتکار عمل یک کمربند – یک راه است که پوتین یکی از میهمانان ویژه این نشست محسوب می‌شود. 

از زمان آغاز جنگ اوکراین، با قطع صادرات نفت و گاز روسیه به اروپا، اکنون چین به بزرگترین خریدار انرژی مسکو تبدیل شده است.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار