پوتین: روسیه می‌تواند به حل مناقشه میان فلسطینیان و اسراییل کمک کند

رئیس جمهور روسیه بار دیگر از آمادگی کشورش برای میانجیگری میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خبر داد.

موج مهاجرت گسترده یهودیان به سرزمین‌های اشغالی از اتحاد جماهیر شوروی و نیز پس از فروپاشی این اتحاد در ۱۹۹۱ باعث شده است روابط میان مسکو و تل آویو روابطی خاص باشد. از همین رو، کشور‌های عربی از زمان شروع درگیری‌های جدید میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها از روسیه درخواست کرده اند در این زمینه میانجیگری کند. 

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مسکو به دلیل روابط خوبی که با دو طرف مخاصمه دارد می‌تواند به حل مرحله حادی از درگیری‌های میان فلسطینیان و اسراییل کمک کند. 

وی در این زمینه تاکید کرد: ما روابط اقتصادی بسیار پایداری با اسراییل داریم. همچنین در سوی مقابل، روسیه برای دهه‌ها روابط دوستانه‌ای با فلسطینیان داشته است. از منظر من، روسیه می‌تواند نقش خود را به عنوان میانجیگر در این زمینه برای استقرار صلح ایفا کند. 

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: این سخن که فلسطینیان خواستار خروج به سمت مصر هستند به فرآیند صلح کمکی نمی‌کند، زیرا سرزمینی که آن‌ها در آن زندگی می‌کنند از منظر تاریخی متعلق به خود فلسطینی هاست. 

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز در جمع خبرنگاران با تکرار مواضع روسیه درباره مناقشه میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی و عدم حمایت از یکی از طرف‌های مخاصمه، تاکید کرد: روسیه مایل است رویکرد متوازن خود پیرامون جنگ میان فلسطینیان و اسراییل را حفظ کند. 

مقامات روسیه از زمان آغاز درگیری‌ها میان تل آویو و محور مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر بار‌ها از تمایل خود برای میانجیگری در این زمینه خبر داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار