علی اف پرچم جمهوری آذربایجان را در قره باغ به اهتزاز درآورد

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پرچم باکو را در شهر آغدره قره باغ بالا برد.

براساس گزارش رسانه های محلی جمهوری آذربایجان الهام علی اف، رئیس این کشور امروز یکشنبه پرچم جمهوری آذربایجان را در شهر آغدره واقع در قره باغ به اهتزاز درآورد.

تنها چند هفته پس از حمله برق‌آسای جمهوری آذربایجان برای کنترل منطقه مورد مناقشه قره‌باغ و برای اولین بار در سه دهه گذشته، جلسه استماع در خصوص این پرونده در دیوان بین‌المللی دادگستری تشکیل می‌شود. عملیات یک روزه جمهوری آذربایجان باعث مهاجرت دسته‌جمعی ارامنه ساکن این منطقه شد و اکثریت قریب به اتفاق ۱۲۰ هزار نفری که در این ناحیه زندگی می‌کردند، به ارمنستان گریختند.

ارمنستان از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرده است که به جمهوری آذربایجان دستور دهد «تمام پرسنل نظامی و انتظامی را از تمام مؤسسات غیرنظامی در قره‌باغ کوهستانی خارج کند».

باکو و ایروان هر کدام دیگری را به نقض یک معاهده سازمان ملل متحد یعنی «کنوانسیون بین‌المللی محو همه اشکال تبعیض نژادی» (ICERD) متهم می‌کنند. پس از عملیات نظامی در ماه سپتامبر، ارمنستان جمهوری آذربایجان را به انجام «پاکسازی قومی» برای تخلیه قره‌باغ کوهستانی از جمعیت ارمنی متهم کرد. این در حالی است که باکو قویاً این ادعا را رد می‌کند و آشکارا از ساکنان ارمنی این سرزمین خواسته است که بمانند و «بار دیگر» در آذربایجان ادغام شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار