فرانسه خواستار صدور قطعنامه علیه باکو شد

وزیر خارجه فرانسه خواستار قطعنامه‌ای علیه جمهوری آذربایجان در مورد خروج ارامنه قره باغ کوهستانی می‌شود.

 کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد این کشور در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار تصویب قطعنامه‌ای در مورد خروج ارامنه قره باغ می‌شود.

براساس گزارش رادار ارمنیا، کولونا گفت: جمهوری آذربایجان اخراج بیش از ۱۰۰ هزار ارمنی از قره باغ کوهستانی را برنامه ریزی و سازماندهی کرد. این جنایت جدی نمی‌تواند بی پاسخ بماند.

وزیر خارجه فرانسه تهدید کرد که باکو باید درک کند که نمی‌تواند مسیر استفاده از زور را طی کند.

لابی‌های پرنفوذ ارامنه در فرانسه پیش‌تر باعث تصویب آنچه نسل کشی ارامنه توسط امپراطوری عثمانی در طول جنگ جهانی اول خوانده می‌شود در پارلمان این کشور شدند؛ اقدامی که خشم ترکیه را در پی داشته و باعث تیره شدن روابط میان آنکارا و پاریس شد.

گرچه الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان وعده داده بود اقلیت ارمنی مقیم قره باغ می‌توانند بدون مشکل در این منطقه باقی مانده و از حقوق شهروندی برابر برخوردار باشند، اما نماینده ارمنستان در اتحادیه اروپا با متهم ساختن باکو به تلاش برای پاکسازی قومی مدعی شد نمی‌توان به سخنان علی اف در این زمینه اعتماد کرد همانگونه که وی پیش‌تر قول خود به اروپایی‌ها برای حمله نکردن به قره باغ را نقض کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
این فرانسه به ظاهر مدعی حقوق بشر موقع جنایات ارمنستان علیه مردم مسلمان قره باغ کجا بود ثانیا باکو با ماندن ارامنه در قره باغ مشکلی ندارد اینها هستن که قبول نمیکنن
آخرین اخبار