اتحادیه عرب: اگر تل آویو مواضع خود را تغییر ندهد شاهد جنگ‌های بیشتری خواهیم بود

دبیر کل اتحادیه عرب از مواضع رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی‌ها انتقاد کرد و خواهان اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در این خصوص شد.

گرچه برخی از کشور‌های عربی بدون در نظر گرفتن مصالح فلسطین اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده اند، اما اتحادیه عرب شامل ۲۲ کشور عرب زبان خاورمیانه و آفریقا از تشدید تنش‌ها میان تل آویو و فلسطینی‌ها ابراز نگرانی کرده است. 

به گزارش تله تریدر، احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب امروز (دوشنبه) هشدار داد اگر مقامات رژیم صهیونیستی مواضع خود درباره شرایط فلسطینی‌ها را تغییر ندهد باید انتظار جنگ‌های بیشتری را داشت. 

وی در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد: اگر اسراییل مواضع خود را درباره فلسطین تغییر ندهد، نبرد حال حاضری که میان دو طرف رخ داده است، آخرین جنگ نخواهد بود. درگیری فعلی میان فلسطینی‌ها و اسراییل ناشی از نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل پیرامون آینده فلسطین است. 

لاوروف نیز در این کنفرانس خبری با انتقاد از مواضع آمریکا در خاورمیانه، خاطر نشان کرد: واشنگتن به دنبال آن است که به جای همکاری نزدیک با اتحادیه عرب، تنها میانجیگر میان طرف‌های درگیر در فلسطین باشد. آمریکا به دنبال آن است که گفتگو‌های میان فلسطین و اسراییل را از راهکار سیاسی دور کرده و در ایجاد کشور فلسطین سنگ اندازی کند. 

گرچه آمریکا خود را متعهد به سیاست ایجاد دو دولت در سرزمین‌های اشغالی می‌داند، اما حقیقت این است که واشنگتن با حمایت از تل آویو مانع از اجرایی شدن درخواست فلسطینی‌ها برای ایجاد کشور مستقل شده است. این موضوع در نهایت باعث نابودی آرمان کشور فلسطین شده و خشم مردم این کشور را درپی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
اتحادیه عرب در خواب عمیق تشریف داره
ب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
بهتراست اتحادیه اشباح الرجال عرب دهانش راببندد، زمان حضور در صف مقاومت برای تسریع در فرج و ظهور است شما مواظب بند... باشید که نیفتد،دین فروشان دست نشانده بی غیرت
Japan
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
اتحادیه عرب جمال عبدالناصر هم همین فتوای نیل تا فرات را داد
آخرین اخبار