عادی سازی روابط با تل‌آویو صلحی در منطقه رقم نزد

روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی تاکید کرد که عادی سازی روابط برخی از کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی مانع جنگ نشد.

روزنامه فرانسوی لوموند گزارش داد که عملیات مقاومت فلسطین این ایده را از بین برد که روند عادی سازی بین رژیم صهیونیستی و اعراب به آرامش منطقه منجر می‌شود و مسئله فلسطین به یک موضوع ثانویه تبدیل شده است و بدین ترتیب توهمی را که سران رژیم صهیونیستی در آن قرار دارد از بین می‌برد.

 این روزنامه خاطرنشان کرد دولت بایدن که به سرعت و قاطعانه به این حمله واکنش نشان داد، همبستگی کامل خود را با رژیم صهیونیستی اعلام و از امنیت آن حمایت کرد اما این تلاشی بیهوده برای به دست آوردن مقبولیت میان متحدان خودش است.

 این روزنامه توضیح داد که این اقدام محدود آمریکا بیش از هر چیز ناشی از جدایی آمریکا از منطقه است، به طوری که دیگر به خاورمیانه نگاه نمی‌کند مگر به صورت پیش فرض، محدود و اجباری و به نقش خاموش کردن آتش بسنده می‌کند.

 در ادامه گزارش لوموند آمده است: مشخصه دوران ترامپ یک سیاست فعال و مغرضانه در خاورمیانه بود که هدف آن خرابکاری دائمی راه حل دو دولتی و تلاش در جهت عادی سازی بین کشور‌های عربی و کابینه صهیونیست از طریق توافقنامه ابراهیم بود. اما بایدن و دولت او محدود به مدیریت بحران‌ها از راه دور بودند و می‌خواستند طرح دو دولتی را پیاده کنند.

در همین حال بایدن و دولت او تمام تمرکز خود را برای عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو به کار گرفتند با آرزوی اینکه نفوذ خود را در منطقه گسترش دهند و کشورهای عربی را با دست نشانده خود در غرب آسیا درون یک تیم قرار دهند. اما طوفان الاقصی نشان داد این آرزویی دست نیافتی برای آمریکا و صهیونیست‌ها خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۰۱ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
یک طرف قضیه یهودیان افراطی با ان کلاه های سیاه و محاسنی بلند تشریف دارند که پسر عموهای نازنین خود را جز ادمیزاد به حساب نمی اوردن تا اینک با انان صلحی کند این امر یک بار در زمان کلینتون دمکرات انجام شد که ناگهان تیر غیب الهی از استین که یهودی بنیاد گرا و افراطی بیرون امد و رابین را به درک فرستاد تا اثبات کند که قضیه به همین راحتی که شما تیتر خبری می زنید نیست
آخرین اخبار