شوک در آمریکا پس از سرقت هزاران ایمیل از وزارت خارجه

یکی از مقامات سنای آمریکا تایید کرد که هکر‌ها توانسته‌اند به وزارت‌خانه‌های بازرگانی و امور خارجه نفوذ و هزاران ایمیل را سرقت کنند.

یکی از کارکنان سنا روز چهارشنبه ادعا کرد که هکر‌های چینی که امسال به پلتفرم ایمیل مایکروسافت (MSFT.O) نفوذ کردند، توانستند ده‌ها هزار ایمیل را از حساب‌های وزارت خارجه آمریکا سرقت کنند.

براساس گزارس رویترز، این کارمند سنا که در جلسه توجیهی مقامات فناوری اطلاعات وزارت امور خارجه شرکت کرده بود، گفت که مقامات به قانونگذاران گفتند که ۶۰۰۰۰ ایمیل از ۱۰ حساب وزارت خارجه به سرقت رفته است.

 مقامات آمریکا و مایکروسافت در ماه ژوئیه گفتند که هکر‌های چینی از ماه می به حساب‌های ایمیل حدود ۲۵ سازمان از جمله وزارت بازرگانی و امور خارجه آمریکا دسترسی داشته‌اند. میزان درز اطلاعات همچنان نامشخص است.

 ادعای آمریکا مبنی بر اینکه چین پشت این  قضیه بوده است، روابط پرتنش بین این دو کشور را تیره کرده و با این وجود پکن این اتهامات را رد کرده است.

 بر اساس گزارش روز چهارشنبه، افراد وزارت امور خارجه که حساب‌هایشان به خطر افتاده بود، بیشتر بر تلاش‌های دیپلماسی هند و اقیانوسیه متمرکز بودند و هکر‌ها همچنین فهرستی حاوی از تمام ایمیل‌های این وزارتخانه را به دست آوردند.

این هک گسترده توجه را به نقش بزرگ مایکروسافت در ارائه خدمات فناوری اطلاعات به آمریکا معطوف کرده است. به گفته مقامات در جلسه توجیهی، وزارت امور خارجه به عنوان بخشی از اقدامات برای محافظت از سیستم‌های خود، حرکت به سمت محیط‌های «هیبریدی» با شرکت‌های فروشنده متعدد و بهبود پذیرش احراز هویت چند عاملی را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، هکر‌ها دستگاه مهندس مایکروسافت را مختل کردند و این کار به آن‌ها اجازه داد تا حساب‌های ایمیل وزارت خارجه را هک کنند.

 مایکروسافت در اوایل این ماه گفت که هک مقامات ارشد وزارت امور خارجه و بازرگانی آمریکا ناشی از اختلال حساب شرکتی مهندس مایکروسافت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار