نگرانی آمریکا از همکاری مسکو با پیونگ یانگ

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن به شدت نگران گسترش همکاری‌ها میان کره شمالی با روسیه است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت که واشنگتن نگران گسترش همکاری‌های دو جانبه میان کره شمالی و روسیه است و اگر این دو کشور برای توسعه تسلیحاتی به توافق برسند، قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، پاتل در جمع خبرنگاران ادعا کرد: «هرگونه همکاری امنیتی یا قرارداد تسلیحاتی بین کره شمالی و روسیه قطعاً نقض مجموعه‌ای از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. اطلاعات ما نشان می‌دهد که روسیه به دنبال افزایش این نوع همکاری نظامی با جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) است».

واکنش آمریکا به همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ در حالی مطرح شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هردو در پیام‌های روز سه‌شنبه خود در بزرگداشت روز آزادی ملی کره شمالی از گسترش روابط دوجانبه سخن به میان آوردند.

اوایل مرداد ماه نیز، هیأت نظامی روسیه به ریاست «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور به پیونگ‌یانگ سفر کرد و با «کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار، وزیر دفاع روسیه، کره شمالی را شریک مهم مسکو خواند و افزود مذاکرات امروز به تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه دفاعی کمک می‌کند.

افزایش تعاملات نظامی کره شمالی با روسیه و چین همزمان با افزایش تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره است و آمریکا اخیراً یک زیردریایی اتمی خود را وارد این منطقه کرده است. وزیر دفاع کره شمالی هشدار داده اعزام زیردریایی هسته‌ای به شبه‌جزیره کره، شرایط «بسیار خطرناکی» ایجاد کرده و منطقه را «به آستانه درگیری هسته‌ای نزدیک‌تر می‌کند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
مسکو ،خودخواه و دنبال استفاده از زرادخانه های کشورهای دیگر و
درحاشیه بودن خود وهدف آماج قرار گرفتن هم پیمانان خود و
وانمود کردن در دنیا که تنها نیست ونیز استفاده نکردن از سلاح های خود وعدم آشنایی دنیا با تجهیزات پیشرفته ی خود تا روز مبادا
وادامه ی جنگ با سلاح های متعارف تا رسیدن به هدف مطلوب است.
آخرین اخبار