رزمایش دریایی مشترک سئول و واشنگتن در کالیفرنیا

نیروی دریایی کره جنوبی و آمریکا قصد دارند رزمایش دریایی مشترک در سواحل کالیفرنیا برگزار کنند.

شبه جزیره کره طی ماه‌های اخیر به دلیل اقدامات تحریک آمیز کره جنوبی و آمریکا شاهد افزایش تنش‌ها بوده است. رزمایش‌های مشترک سئول و واشنگتن در اطراف کره شمالی، پیونگ یانگ را مجبور به انجام اقدامات بازدارنده از جمله آزمایش‌های موشکی پیاپی کرده است. اکنون خبر‌ها از برنامه جدید کره جنوبی و آمریکا برای گسترش همکاری‌های نظامی حاکی است. 

به گزارش تله تریدر، مقامات رسمی در نیروی دریایی کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کردند شماری از نیرو‌های این یگان در رزمایش دریایی مشترک با واشنگتن که قرار است در ماه اوت در آمریکا برگزار شود مشارکت خواهند داشت. 

در این رزمایش که از دوم تا ۲۹ ماه اوت برگزار خواهد شد، واحد‌های دریایی کره جنوبی نیز جهت آموزش و هماهنگی میان نیرو‌های دو طرف در کالیفرنیا حضور خواهند داشت. 

گرچه نیروی دریایی کره جنوبی پیش‌تر در رزمایش دریایی بین المللی با آمریکا در جزایر هاوایی مشارکت داشته است، اما این نخستین باری است که نیروی دریایی این کشور در خاک ایالات متحده اقدام به مشارکت در رزمایش مشترک با نیرو‌های این کشور می‌کند. 

پیش‌تر کره جنوبی، آمریکا، و ژاپن پس از آزمایش‌های موشکی مکرر پیونگ یانگ اقدام به برگزاری رزمایش دریایی و پدافندی در شبه جزیره کره کرده بودند. استقرار زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی یکی از مواردی بوده که باعث خشم کره شمالی شده است و این کشور وعده انجام آزمایش‌های موشکی بیشتر به منظور مقابله با تهدیدات خارجی داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار