آمریکا از فروش ۵۰۰ میلیون دلار تسلیحات جدید به تایوان خبر داد

پنتاگون اعلام کرد وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی ۵۰۰ میلیون دلار تجهیزات هواپیما‌های جنگنده به تایوان را تایید کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) تایید کرد که برای فروش تجهیزات هواپیما‌های جنگنده به دفتر نمایندگی اقتصادی و فرهنگی تایپه، که درواقع سفارت غیررسمی تایوان در آمریکا محسوب می‌شود، چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش رویترز، این بسته که ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد شامل «سیستم‌های جستجو و رهگیری فروسرخ F-۱۶ و تجهیزات مربوطه» خواهد بود و «تعادل نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد». 

با این حال، رویترز می‌نویسد این اقدام می‌تواند سبب خشم پکن شود، زیرا این کشور مکررا از آمریکا خواسته فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند. 

شایان ذکر است، علیرغم تایید وزارت امور خارجه آمریکا، این بیانیه نشان نمی‌دهد که قراردادی امضا شده است یا مذاکرات دو طرف به نتیجه رسیده است.

تسای اینگ ون، رئیس جزیره تایوان پیش از این اعلام کرد در میانه آنچه «تهدید فزاینده چین» می‌خواند، هزینه‌های نظامی تایوان در سال آینده ۳.۵ درصد افزایش خواهد یافت.

چین که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند به شدت با هرگونه تماس مقام‌های این جزیره با مسئولان کشور‌های دیگر به ویژه آمریکا مخالفت است. چین اخیرا سفر معاون رئیس تایوان به آمریکا را محکوم کرده و می گوید برای محافظت از حاکمیتش «اقدامات سختی» انجام خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
تایوانیا بدبخت شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
تایوان = گوشت دم توپ آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
تایوان = اوکراین چین
آخرین اخبار