رزمایش نظامی چین در اطراف جزیره تایوان

مقامات نظامی چین از برگزاری یک رزمایش در اطراف جزیره تایوان برای اخطار به مقامات این جزیره خبر دادند.

چین می‌گوید رزمایشی نظامی در اطراف تایوان را به نشانه «اخطار شدید» به مسئولان این جزیره آغاز کرده است.

به گزارش یورونیوز، پکن پیش از این از سفر کوتاه ویلیام لای، معاون رئیس‌جمهوری تایوان به آمریکا به شدت انتقاد کرده بود. سخنگوی ارتش چین از مشارکت نیرو‌های دریایی و هوایی این کشور در رزمایش نظامی در اطراف تایوان سخن گفت. 

وی هدف از برگزاری این رزمایش را آزمایش ظرفیت ناو‌ها و جنگنده‌های کشورش برای به دست گرفتن کنترل فضای هوایی و دریایی تایوان عنوان کرد. 

دولت تایوان در واکنش به این رزمایش رفتار «غیرعقلانی و تحریک‌آمیز» پکن را محکوم کرد. 

تایپه تاکید کرده است که با اعزام نیرو‌های لازم به این رزمایش واکنش نشان خواهد تا به این ترتیب از «آزادی، دموکراسی و حق حاکمیت» خود دفاع کند. تایوان همچنین امروز شنبه از نفوذ ۴۲ هواپیمای نظامی چین به حریم دفاع هوایی خود خبر داد. 

از ویلیام لای که اخیرا به نیویورک و سانفرانسیسکو سفر کرد به عنوان نامزدی که بیشترین بخت را برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان دارد نام برده می‌شود. او پس از سفر به پاراگوئه به دو شهر آمریکا رفته بود. پاراگوئه از معدود کشور‌هایی است که به طور رسمی تایوان را به رسمیت می‌شناسد. 

چین که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند به شدت با هرگونه تماس مقام‌های این جزیره با مسئولان کشور‌های دیگر مخالف است.  انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان علی رغم مخالفت‌های جدی پکن قرار است سال آینده برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار