تعهد آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به رزمایش‌های نظامی سالانه

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که قصد دارند رزمایش‌های سالانه را در حوزه‌های مختلف برگزار کنند.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در بیانیه مشترک روز جمعه اعلام کردند که قصد دارند رزمایش‌های سالانه را در حوزه‌های مختلف به طور منظم برگزار کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: «سه کشور ما امروز اعلام می‌کنند که قصد داریم رزمایش‌های سه‌ جانبه سالانه، نام‌گذاری شده و چند حوزه‌ای را به صورت منظم برگزار کنیم تا توانایی‌ها و همکاری‌های هماهنگ خود را افزایش دهیم».

در این بیانیه آمده است: «ما تعهد دولت‌هایمان را برای مشورت سریع با یکدیگر برای هماهنگ کردن پاسخ‌هایمان به چالش‌های منطقه‌ای، تحریک‌آمیز‌ و تهدید‌هایی که بر منافع و امنیت جمعی ما تأثیر می‌گذارد، اعلام می‌کنیم. از طریق این مشاوره‌ها، ما قصد داریم اطلاعات را به اشتراک بگذاریم، پیام‌های خود و اقدامات پاسخگویی را هماهنگ کنیم.»

این سه کشور که روز جمعه نشستی را برگزار کردند، همچنین برای «از سرگیری گفتگو» با کره شمالی «بدون پیش‌شرط» ابراز آمادگی کردند. 

پیش از گفتگو‌های روز جمعه، به میزبانی بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کمپ دیوید و با حضور فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن و متحدان ژاپنی و کره جنوبی آن قصد دارند یک "خط سه طرفه" برای تسهیل ارتباطات سه کشور برای شرایط اضطراری ایجاد کنند. 

در نهایت، سه کشور قول دادند به حمایت خود از اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه ادامه دهند.

نشست روز جمعه در بحبوحه وخامت سریع وضعیت امنیتی در آسیا برگزار می‌شود، زیرا آمریکا به دنبال متحدانی برای "محافظت" دیپلماتیک و نظامی در قبال چین در سراسر منطقه و به ویژه در اطراف تایوان و دریای چین جنوبی است.

این امر همچنین در بحبوحه تنش‌های فزاینده در شبه جزیره کره رخ می‌دهد که تا حدی ناشی از تصمیم دولت بایدن برای کنار گذاشتن رویکرد سلف خود در مورد دیپلماسی شخصی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است. از سرگیری مانور‌های گسترده آمریکا در شبه جزیره، همراه با تصمیم دولت یون برای بازگرداندن برچسب "دشمن" علیه پیونگ یانگ، کره شمالی را بر آن داشت تا فعالیت‌های آزمایش موشکی خود را افزایش دهد.

برچسب ها: آمریکا ، کره جنوبی ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار