چین: آمریکا بیش از هر کشوری درگیر فعالیت‌های بیولوژیکی-نظامی است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین می‌گوید آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان درگیر فعالیت‌های بیولوژیکی-نظامی است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به گزارش اخیر پنتاگون که چین را یک تهدید بلندمدت بیولوژیکی معرفی می‌کند، گفت: «همانطور که همه ما می‌دانیم، این آمریکا است که بیشترین فعالیت‌های نظامی-زیستی را در جهان انجام می‌دهد و بیشترین اقداماتی را که در اذهان شک و شبهه ایجاد می‌کند، مرتکب می‌شود».

به گزارش اسپوتنیک، وانگ به خبرنگاران گفت: آمریکا اغلب برای «سرکوب سایر کشور‌ها و حفاظت از منافع سلطه جویانه خود» هر از گاهی گزارش‌هایی از این دست را جعل کرده و منتشر می‌کند.

گفتنی است، وزارت دفاع آمریکا روز گذشته گزارشی را با عنوان بررسی تهدیدات بیولوژیکی منتشر کرد. در این گزارش، چین به دلیل پیشرفت‌های اخیر در زمینه تسلیحات بیولوژیکی که ظاهراً تهدیدی برای امنیت آمریکا است، به عنوان تهدید بلندمدت کلیدی معرفی شده است.

این در حالی است که به گفته مقامات روسیه آمریکا به طور گسترده در توسعه سلاح‌های بیولوژیکی به خصوص در خاک اوکراین نقش داشته است. فرمانده نیرو‌های دفاع شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه به تازگی گفته است داده‌های به دست آمده ثابت می‌کند آمریکا به طور فعال مشغول توسعه سلاح‌های بیولوژیک در کشور‌های نزدیک روسیه است. این مقام روس هدف از این پروژه‌ها را ایجاد آسیب‌های اقتصادی و خطرات امنیت غذایی در کشور‌های دیگر دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر امریکای جنایتکار بین المللی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
امریکا از هوش مصنوعی برای اکتشاف سلاح زیست_نظامی استفاده می کند و همان جنایتی را در حق بشر مرتکب می شود که کریستف کلمب در حق بومیان بیگناه امریکا مرتکب شد.
آخرین اخبار