انتقال پروژه‌های بیولوژیک آمریکا به نیجریه

وزارت دفاع روسیه فاش کرد آمریکا پروژه‌های بیولوژیکی ناتمام خود را از اوکراین به یک کشور آفریقایی منتقل می‌کند.

ایگور کریلوف، فرمانده نیرو‌های دفاع شیمیایی روسیه روز سه‌شنبه گفت که آمریکا پروژه‌های بیولوژیکی ناتمام خود در اوکراین را تحت عنوان «سلامت عمومی» به نیجریه منتقل می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، کریلوف خاطرنشان کرد: شرکت داروسازی گیلاد که خدمات درمانی نیجریه‌ای‌ها را تامین می‌کند، وابسته به پنتاگون است. این شرکت پیش از این دارو‌های خود را روی اوکراینی‌ها آزمایش کرده است. اکنون نیز دارو‌های آمریکایی که مصرف آن‌ها در نیجریه از نظر آماری در حال افزایش است، واقعی نیستند و یک نوع داروی بیولوژیک هستند.

در ۱۹ ژوئن سال جاری، ایگور کریلوف دلیل اینکه آمریکا آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود را در کشور‌های ثالث و نه در قلمرو خود اجرا می‌کند، فاش کرد. کریلوف در یک نشست خبری گفت که خطر بالای غیرقابل قبول حوادث در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا یکی از دلایل انتقال آن‌ها به قلمرو کشور‌های ثالث از جمله اوکراین است.

همانطور که وزارت دفاع روسیه قبلا گزارش داده بود، آمریکا پروژه‌های نظامی بیولوژیکی اوکراین را به سرزمین‌های دیگر کشورها به ویژه جمهوری دموکراتیک کنگو، سیرالئون، کامرون و اوگاندا منتقل می‌کند.

برنامه «بیوسینرژی» پروژه‌ای با بودجه ۲.۱ میلیارد دلاری به پشتیبانی وزارت دفاع آمریکاست که با هدف ایجاد آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در خارج از آمریکا راه‌اندازی شده‌ و در شرایط کنونی شمار کارکنانی که در آزمایشگاه‌های آمریکا کار می‌کنند به ۱۴ هزار نفر می‌رسد. به نوشته «گلوبال تایمز»، آمریکا در چارچوب این پروژه، ۳۳۶ آزمایشگاه بیولوژیکی در ۳۰ کشور و منطقه از جمله اوکراین، گرجستان و … ایجاد کرده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار