نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح برای آزادی اسرا ضروری است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر عملیات نظامی زمینی در رفح تاکید کرد.

در حالی که جنبش حماس در نهایت با پیشنهاد آتش بس میانجیگران روز گذشته موافقت کرد، اما مقامات رژیم صهیونیستی با رد این موضوع و تاکید بر اجرای عملیات زمینی در رفح نشان دادند شعار‌های مطرح شده از سوی تل آویو برای مذاکره صرفا بازی با افکار عمومی است. 

به گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) بار دیگر بر اجرای عملیات نظامی در رفح تاکید کرد. 

نتانیاهو در این زمینه گفت: عملیات نظامی امروز ما در رفح که منجر به اشغال گذرگاه رفح با مصر شد گامی مهم به سوی نابودی حماس است. حقیقت این است که افزایش فشار نظامی به حماس شرط ضروری برای بازگشت اسرا محسوب می‌شود. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به مذاکرات صلح میان تل آویو و جنبش حماس در قاهره و نتایج برآمده از آن، تاکید کرد: پیشنهاد آتش بسی که حماس با آن موافقت کرده است بسیار کمتر از آنچه خواسته‌های اساسی اسراییل است تامین می‌کند. 

از روز گذشته مقامات صهیونیست دستور تخلیه شرق رفح را صادر و هزاران فلسطینی را آواره کرده اند. مقامات فلسطینی می‌گویند تل آویو به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان غیرنظامیان و مجبور ساختن آنها برای کوچ اجباری، حملات هوایی خود به شرق رفح را تشدید کرده است.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار