روسیه از آمریکا بخاطر فعالیت بیولوژیکی توضیح خواست

مسکو همچنان از واشنگتن می‌خواهد درباره فعالیت‌های بیولوژیکی ارتش خود در سراسر جهان توضیح دهد.

کونستانتین ورونتسوف، معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت مسکو همچنان از واشنگتن می‌خواهد درباره فعالیت‌های بیولوژیکی ارتش آمریکا در سراسر جهان از جمله نزدیک به مرزهای روسیه توضیح دهد. 

او سرپرستی هیات روسیه را در جلسه کارگروه تقویت کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی (BTWC) که در تاریخ ۷ تا ۱۸ اوت در ژنو برگزار می‌شود به عهده دارد. 

ورونتسوف یادآوری کرد که روسیه از مدت‌ها پیش درباره فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی که با دخالت مستقیم وزارت دفاع آمریکا در آزمایشگاه‌های خارج از خاک آمریکا انجام می‌شود ابراز نگرانی کرده است. پس از آغاز جنگ در اوکراین و تسلط روسیه بر مناطقی از خاک این کشور طبق اسناد کشف شده، پنتاگون و شرکت‌های آمریکایی برای آزمایش دارو‌های ثبت نشده از جمعیت محلی در آفریقا استفاده می‌کنند.

شایان ذکر است آمریکا از سال ۱۹۱۸ به استفاده از سموم بیولوژیک در برابر دشمنانش روی آورد، اما برنامه نوین و جدی تولید سلاح‌های بیولوژیکی خود را سال ۱۹۴۲ آغاز کرد. آمریکا تنها کشوری است که از سلاح اتمی در جهان استفاده کرده و نشان داد که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری فروگذار نیست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار