افزایش آزار مسلمانان همزمان با نزدیک شدن انتخابات در هند

فیلم‌های هندی که مسلمانان را تحقیر می‌کنند، پیش از انتخابات افزایش پیدا کردند.

فیلمی که به تازگی در هند اکران شده یکی از این دست فیلم‌های هندی است که مسلمانان را تحقیر و اخبار دروغی را درباره آن‌ها منتشر می‌کند و به این بیم دامن می‌زند که صنعت بالیوود پیش از انتخابات سال آینده به ابزاری تبلیغاتی تبدیل شود.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تریلر فیلم ضد مسلمانان ادعا می‌کند دختران بی گناه و گرفتار شده، قربانیان قاچاقیانی هستند که هدف از آن تروریست ساختن آنها است.

داستان فیلم به زبان هندی حکایت دختری هندو را بیان می‌کند که به اسلام گرویده و سپس افراط گرا شده است. این دومین فیلم پر فروش هندی در سال ۲۰۲۳ است. منتقدان فیلم معتقدند این فیلم مانند سایر فیلم‌هایی که اخیرا اکران شده اند، دروغ‌هایی را جعل می‌کند تا در چشم انداز انتخابات ملی سال ۲۰۲۴ در جامعه عده‌ای در برابر عده‌ای دیگر قرار دهد.

سودیپتو سن، کارگردان فیلم در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره گرایش سیاسی خود وی، پاسخ داد «من به همه احزاب سیاسی پیشنهاد می‌کنم از فیلم من استفاده کنند. از آن برای اهداف سیاسی استفاده کنند».

در همین حال نیلانجان موخوپادهیای (Nilanjan Mukhopadhyay)، روزنامه نگار و نویسنده هندی یادآور شد هندی‌ها عاشق سینما هستند، هیچ رسانه‌ای برای مخاطب قرار دادن توده‌های مردم با آن برابری نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار