موج انتقادات از کارگردان هندی که فیلمی غیرواقعی از مسلمانان ساخته است

یک کارگردان هندی که برای موسسه نتفلیکس فیلم سینمایی ساخته است با نشان دادن تصاویری غیرواقعی از مسلمانان انتقادات را برانگیخت.

به گزارش شبکه تلویزیونی آج تی وی، انتشار تصویر غیرواقعی از مسلمانان از سوی کارگردان هندی در نتفلیکس موجی از انتقاد‌ها از سوی کاربران توئیتر را بدنبال داشته است.

براساس این گزارش، انتشار تریلر فیلم  «مأموریت مجنو» از مؤسسه نتفلیکس؛ فیلمساز هندی را بدلیل انعکاس تصویر غیرواقعی از مسلمانان با چالش‌ها و انتقاد‌هایی از سوی کاربران در فضای مجازی مواجه کرده است.

مأموریت مجنو داستان یک آژانس هندی است که قصد دارد به کمک مأمور خود پاکستان را از ساخت بمب هسته‌ای باز دارد.

سیدارت ملهوترا (بازیگر سرشناس هندی) با هدف جاسوسی برای آژانس از هند به پاکستان می‌رود و در آنجا به عنوان خیاط مشغول به کار می‌شود؛ با این حال مأموریت وی به دلیل گرفتار شدن در عشق یک دختر اهل پاکستان با مشکلاتی مواجه می‌شود.

در نسخه تبلیغاتی و کوتاه این فیلم که در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) در نتفلیکس منتشر خواهد شد، از عبدالقدیر خان دانشمند (فقید) هسته‌ای پاکستان نیز نام برده شده است. کاربران پاکستانی در شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده‌ای نسبت به این فیلم واکنش نشان داده اند.

پیش از این شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در نطق سالانه خود در سازمان ملل تاکید کرد که نفرت پراکنی علیه اسلام به یک پدیده جهانی تبدیل شده است و بزرگترین نشانه در اینباره، آنچه بر سر مسلمانان هند می‌آید، است. 

شایان ذکر است ، کارشناسان در خصوص افزایش چشمگیر حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان در هند اعلام کردند این اختلافات مذهبی همیشه در هند وجود داشته، اما در سال های اخیر افزایش یافته است. چندی پیش نیز ویدئویی منتشر شد که در آن معلم یک مدرسه در هند به دانش‌آموز مسلمان آن توهین کرده و او را تروریست خطاب می‌کند و دانش آموز در مقابل تاکید می‌کند که مسلمان بودن در هند کار راحتی نیست.

 اما در سال ۲۰۱۹ یک سایت هندی که به بررسی جرائم نژادپرستانه می‌پردازد، اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد قربانیان خشونت در هند در ۱۰ سال گذشته، مسلمان بوده اند. این آمار با توجه به افزایش نژادپرستی در هند علیه مسلمانان در چند سال اخیر رو به افزایش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار