تظاهرات گسترده در شهر‌های مختلف هند علیه توهین به پیامبر اسلام (ص)

مردم مسلمان هند در اعتراض به توهین مقامات هندی به پیامبر اسلام، به خیابان‌ها آمدند.

مردم مسلمان هند امروز (جمعه) پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به توهین دو مقام هندی به پیامبر اسلام، در  بمبئی ودهلی نو، پایتخت این کشور به خیابان آمدند و خواستار دستگیری «نوپور شارما»، سخنگوی حزب حاکم هند بهاراتیا جاناتا و «ناوین کومار جیندال» مسئول رسانه‌ای این حزب شدند.

صد‌ها تظاهر کننده نیز در شهر‌های صحرانپور، مرادآباد، و پرایاگراج و همچنین چند شهر دیگر در اوتار پرادش به خیابان‌ها آمدند. تظاهرات مشابهی نیز همچنین در مناطق کلکته، هاوره، چهارمنار حیدرآباد، لودیهانا در ایالت پنجاب، احمدآباد، برگزار شد و جمعیت زیادی از مردم مسلمان هند در این تظاهرات شرکت کردند و شعار سر دادند.

فرمانده پلیس صحرانپور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این اعتراضات دستکم ۲۱ نفر دستگیر شدند و تظاهرکنندگان مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفتند و چند افسر پلیس نیز زخمی شدند. پلیس مجبور شد برای متفرق کردن جمعیت تیر هوایی شلیک کند. هفته گذشته نیز این تظاهرات در ماطق دیگر هند ۴۰ کشته برجای گذاشت

مسلمانان هند و سراسر جهان پس از اظهارات توهین آمیز دو مقام حزب حاکم این کشور، خشمگین شده و کشور‌های مسلمان خواهستار عذرخواهی هند شدند. وزارت امور خارجه ایران نیز سفیر هند در تهران را احضار کرد و اعتراضات خود را اعلام کرد. همچنین بعضی کشور‌ها نیز راخوان‌هایی را برای تحریم محصولات هندی صادر کردند.

پس از اظهارات توهین‌آمیز سخنگوی حزب حاکم هند و حزب نارندا مودی، نخست‌وزیر این کشور به پیامبر اسلام (ص) حزب «بهاراتیا جاناتا» در بیانیه‌ای بدون اینکه از این اظهارات توهین‌آمیز عذرخواهی کند اعلام کرد این سخنگو را از مقام خود تعلیق کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم و اهلک اعداهم اجمعین.
آخرین اخبار