گزارش جدید سازمان اوپک درباره رشد اقتصادی جهان

سازمان اوپک در گزارش خود پیش بینی کرد اقتصاد جهان در سال جاری میلادی رشد ۲.۶ درصدی را تجربه کند.

شرایط اقتصادی جهان در سال جاری میلادی گرچه به نسبت سال ۲۰۲۲ کمی باثبات‌تر شده است، اما همچنان به دلیل افزایش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی به دلیل مقابله با نرخ افسار گسیخته تورم، جهان با خطر رکود اقتصادی مواجه است. در این میان، سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) اقدام به انتشار گزارش ماهانه خود از شرایط اقتصادی جهان کرد. 

به گزارش تله تریدر، در گزارش جدید اوپک آمده است: رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی ۲.۶ درصد خواهد بود. در میان کشور‌های جهان، آمریکا به عنوان دارنده بزرگترین اقتصاد جهان امسال رشد ۱.۴ درصدی را تجربه خواهد کرد. با این وجود، انتظار می‌رود رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ به ۰.۷ درصد کاهش یابد. 

همچنین رشد اقتصادی منطقه یورو که تحت تاثیر شدید جنگ اوکراین قرار گرفته است، در سال جاری میلادی ۰.۷ درصد خواهد بود و در سال ۲۰۲۴ به ۰.۸ درصد خواهد رسید. 

در قاره آسیا نیز ژاپن در سال جاری میلادی رشد ۱.۱ درصدی خواهد داشت. چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان که شرایط مناسبی پس از کنترل همه گیری کرونا دارد، در سال جاری رشد اقتصادی ۵.۲ درصدی را تجربه خواهد کرد. 

در گزارش سازمان اوپک درباره تقاضا برای نفت خام در بازار‌های جهانی نیز آمده است: میزان افزایش تقاضا برای نفت خام در سال ۲۰۲۳، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه است که چین بیشترین سهم را از این افزایش تقاضا به خود اختصاص داده است. 

برآورد این کارتل بزرگ نفتی این است که میزان تقاضا روزانه جهان برای نفت خام در سال جاری میلادی کمی بیش از ۱۰۴ میلیون بشکه در روز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کبرا
۱۸:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۲
بخاطر اینکه مشت محکمی به استکبار جهانی بزنیم.روسیه هم برا جزایر۳گانه پشیمون کنیم.بهتره منبع درامد روسیه را ما صادر کنیم بایک سوم قیمت تا شکست اقتصادی بخوره.یا کمک کنیم به رقیب روسیه وچین.چون چین هم باعربستان یکی شده.پس باید نفت رایگان بفرستیم به رقبای چین وروسیه.تا اقتصاد چین وروسیه خراب بشه.یا توشبکه ها اجتماعی از کشور خودشون دشمن براشون درست کنیم.وجنگ داخلی براشون درست کنیم.باعربستان هم همینطور.
خلاصه نزاریم اب خوش از گلوشون پایین بره.مدافع حرم سیاسی بفرستیم تواین کشورها تا چندتا سخنرانی سیاسی توشون درست بشه واز توخودشون بریزن به هم.
Iran (Islamic Republic of)
فارس
۰۱:۵۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
مغز متفکر کدوم بابایی هستی. یه ضرب المثل هست بچه خودمو بزنم تا فلان جای همسایه بسوزه یه حزب باد اقتصاد جهانی کمه که اونم به لطف امثال شماها ک در قدرت هستن درست میشه ایرانی با الاغ بجای تکنولوژی حمل و نقل هاشون را انجام بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
رشد اقتصادی ایران هم بزنید
منفی ۱۵۰۰ درصد
آخرین اخبار