اوپک: جهان در سال جاری میلادی رشد ۲.۶ درصدی را تجربه خواهد کرد

سازمان اوپک گزارش اقتصادی ماه ژوئن خود را با عدم تغییر بسیاری از پیش‌بینی‌های قبلی منتشر کرد.

اقتصاد جهان پس از فروکش کردن همه‌گیری کرونا می‌توانست شاهد شکوفایی مجدد باشد، اما شروع جنگ اوکراین و متعاقب آن جانب‌داری آمریکا و متحدانش از کی‌یف و اعمال تحریم‌های سخت علیه روسیه بار دیگر باعث تشدید نگرانی‌ها از افق تجاری جهان شد. این در حالی است که هیچ توافقی بر روی میز برای حل‌وفصل اختلافات غرب و روسیه از طریق مذاکره وجود ندارد. 

به گزارش تل تریدر، سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) امروز (سه‌شنبه) اقدام به انتشار گزارش ماه ژوئن خود از آینده اقتصاد جهان کرد. 

براساس برآورد انجام شده از سوی اوپک، این نهاد پیش‌بینی کرد رشد تقاضا برای نفت خام در سال ۲۰۲۳ بدون تغییر باقی مانده و به ۲ میلیون ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسد. 

همچنین این کارتل نفتی پیش‌بینی می‌کند در سال جاری میلادی رشد اقتصاد جهان به ۲.۶ درصد برسد. تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد ۱.۳ درصدی خواهد بود. این در حالی است که منطقه یورو به دلیل تبعات جنگ اوکراین رشد ۰.۸ درصدی را تجربه خواهد کرد. 

سازمان اوپک درباره اقتصاد چین نیز پیش‌بینی کرد دومین اقتصاد بزرگ جهان سال جاری شاهد رشد ۵.۲ درصدی باشد. روسیه هم به دلیل جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه این کشور رشد ۰.۵ درصدی را خواهد داشت. 

این گزارش در پایان فعالیت اقتصادی در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی را باثبات ارزیابی کرد، اما از وجود عدم اطمینان و بی‌ثباتی در ۶ ماهه دوم سال به دلیل افزایش تورم جهانی، افزایش نرخ بهره از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و افزایش سطح بدهی‌های در بسیاری از مناطق جهان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار