کاهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی پس از آنکه الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه چشم انداز کاهش بیشتر عرضه نفت از سوی کارتل نفتی اوپک پلاس در نشست هفته آینده را نادیده گرفت، شاهد کاهش شدید بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۲ دلار و ۱۰ سنت کاهش، به ۷۶ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۲ دلار و ۵۱ سنت کاهش، ۷۱ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

کاهش امروز بهای نفت پس از آن صورت می‌گیرد که وزیر انرژی روسیه اعلام کرد تصور نمی‌کند اوپک پلاس در جلسه آتی خود برای کنترل بهای نفت در بازار اقدام به کاهش عرضه کند. 

وی در این رابطه گفت: بعید است در جلسه آتی اوپک پلاس شاهد تصمیمی برای کاهش عرضه نفت به بازار باشیم، زیرا اعضا یک ماه پیش به صورت داوطلبانه اقدام به کاهش بیش از یک میلیون بشکه‌ای عرضه به بازار کرده بودند. 

طی روز‌های اخیر اعضای ارشد کارتل نفتی اوپک موضع گیری‌های ضد و نقیضی درباره تصمیم این کارتل برای کاهش عرضه نفت به بازار اتخاذ کردند که همین امر پیشبینی‌ها را دشوار ساخته است. وزیر انرژی عربستان پیش‌تر به دلالان هشدار داد بر روی کاهش بهای نفت در بازار حساب نکنند. بسیاری این سخنان را ناشی از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه در نشست ژوئن دانستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار