کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل داده‌های آماری ضعیف درباره تقاضای چین و نیز تقویت دلار در برابر سایر ارز‌های بین المللی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۷۳ سنت کاهش، به ۷۲ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۹۰ سنت کاهش، ۶۸ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

بهای نفت طی معاملات روز‌های اخیر شاهد افت چشمگیری بوده است به طوری که هفته گذشته بهای دو شاخص اصلی نفت در جهان شاهد کاهش ۲ دلاری بود و دیروز نیز بازار شاهد سقوط ۴ درصدی بهای طلای سیاه بود. 

اکنون بازار انرژی چشم به نشست چهارم ژوئن کارتل نفتی اوپک پلاس دوخته است. گرچه این کارتل نفتی در جلسات گذشته خود از کاهش عرضه به بازار حمایت کرده بود، اما سخنان متناقض وزاری انرژی روسیه و عربستان درباره کاهش بیشتر عرضه باعث ایجاد عدم قطعیت در این باره شده است. 

گرچه داده‌های آماری از کاهش میزان ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا طی هفته گذشته حکایت دارد، اما نگرانی‌ها درباره موافقت کنگره با طرح دولت بایدن به منظور افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال مانع از افزایش بهای نفت خام در بازار جهانی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار