اوپک:

جهان تا ۲۰۴۵ نیازمند ۱۲ هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی است

دبیرکل اوپک از نیازمندی جهان به سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه انرژی تا سال ۲۰۴۵ خبر داد.

انرژی پایه تمامی اقدامات بشر در جهان فناوری امروز محسوب می‌شود به طوری که یکی از شاخص‌های توسعه اقتصادی مربوط به تامین کافی انرژی در کشور‌ها است. با گسترش فناوری‌های پیشرفته و تغییر سبک زندگی انسان‌ها، جهان بیش از پیش به انرژی نیازمند است.

به گزارش تله تریدر، «هیثم الغیث» دبیر کل سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «نیاز جهان به انرژی تا سال ۲۰۴۵ شاهد رشد ۲۳ درصدی خواهد بود. این امر بدان معناست که ما نیازمند تمامی انواع انرژی هستیم که برای رسیدن به آن هدف باید ۱۲ هزار و ۱۰۰میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.»

الغیث که در نمایشگاه انرژی در نیجریه سخن می‌گفت، تأکید کرد: «ما در این راستا به راهکار‌های نوآورانه همانند استفاده از راهکار‌های جذب کربن و ذخیره سازی آن، و پروژه‌های مربوط به هیدروژن، علاوه بر حفظ استفاده از انرژی‌های کربنی، نیازمند هستیم. این مسئله پیش‌تر به تایید گروه ۲۰ شامل ۲۰ اقتصاد برتر جهان نیز رسیده بود.»

براساس آخرین گزارش سازمان اوپک در ماه ژوئن، این نهاد اقتصادی برآورد کرده است که میزان تقاضا برای نفت خام در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در روز باشد. تقاضا برای طلای سیاه در سال آینده میلادی نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش را تجربه خواهد کرد. 

همزمان با تلاش‌های کشور‌های جهان برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و دی اکسید کربن به جَو، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مورد توجه قرار گرفته است. با این حال بعید به نظر می‌رسد این امر بتواند در آینده نزدیک وابستگی به انرژی‌های کربنی را کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار