دمشق: آمریکا راهزنی در سوریه را متوقف کند

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای ضمن تشبیه حضور نظامی آمریکا در سوریه به «راهزنی» خواستار خروج فوری این نیرو‌ها شد.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای علیه حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک سوریه اعلام کرد: «نیرو‌های اشغالگر آمریکایی طی هفته‌های گذشته به غارت نفت و ثروت سوریه از طریق شمال عراق به ترکیه ادامه دادند». 

به گزارش المیادین، در ادامه این بیانیه آمده است: «اقدامات آمریکا که مشخصه اصلی آن‌ها راهزنی است، مغایر با حقوق بشر بوده و منجر به فقیر شدن مردم سوریه می‌شود. آمریکا نباید نقش دزدان دریایی و راهزنان را بازی کند». 

در انتهای این بیانیه، وزارت خارجه سوریه تاکید کرده است از آمریکا می‌خواهد حمایت از تروریسم و شبه نظامیان جدایی‌طلب را متوقف کرده و «فورا» از سرزمین‌های اشغالی سوریه عقب‌نشینی کند. 

گفتنی است، نیرو‌های آمریکایی از سال ۲۰۱۵ در سوریه حضور داشته‌اند. برخی منابع شمار این نیرو‌ها را ۹۰۰ تن اعلام کرده‌اند. افزون بر این، گفته می‌شود تعداد نامعلومی از پیمانکاران نیز در سوریه حضور دارند. نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا نیز در سوریه در حرکت هستند، اما به دلیل اینکه در گروه‌های کوچک قرار می‌گیرند، در شمارش رسمی لحاظ نمی‌شوند. 

در مقابل، دولت سوریه استقرار نیرو‌های آمریکایی در مناطق تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه را «اشغال» می‌داند و بار‌ها آن را محکوم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
دزد از هم پیمانش می دزد فراموش کردید ماسک دزدیده بود ـسوریه که جای خود دارد مرگ بر امریکا پیروز باد سوریه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا کارش راهزنی در تمام دنیا است منتها یه جا مثل سوریه علنی و یه جا مثل ایران نفت کش میدزده یه جا مثل کشورهای عربی با ایجاد ترس از ایران سلاح ها را قالب میکنه به جا مثل آمریکای لاتین با کودتا و یه جا مثل اروپا با براه انداختن جنگ اوکراین و وابسته کردن اونها به نفت و گاز خودش
آخرین اخبار