توافق آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران

کاخ سفید از توافق واشنگتن و تل‌آویو به منظور جلوگیری از دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای خبر داد.

از زمان جنجال غرب درباره پرونده هسته‌ای ایران در سال ۲۰۰۳ تاکنون، آمریکا و متحدان غربی‌اش به طور پیوسته در حال ایجاد جنگ روانی و اعمال تحریم‌های گسترده علیه تهران بوده‌اند. واشنگتن حتی در بسیاری از موارد گام را فراتر نهاده و از وجود همه گزینه‌ها بر روی میز برای نابودی برنامه هسته‌ای ایران خبر داده است. با این حال بسیاری از این سخنان طبل توخالی بوده و ایالات متحده تاکنون نتوانسته است خللی در روند هسته‌ای شدن تهران ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اردو پوینت، کاخ سفید امروز (سه‌شنبه) در ادامه گزافه گویی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد آمریکا و اسرائیل تمایل به افزایش همکاری‌های امنیتی داشته و می‌کوشند طی تلاش‌های مشترک مانع از دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای شوند.

روز گذشته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن میزبان همتای صهیونیست خود و تیم امنیتی رژیم صهیونیستی بود. دو طرف در این نشست امنیتی درباره همکاری‌های استراتژیک منطقه‌ای به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.

در بیانیه منتشر شده پس از این نشست آمده است: مقامات دو طرف با نگرانی قابل توجهی پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار دادند و هدف متقابل خود را برای تقویت بیشتر شراکت امنیتی طولانی مدت میان تل‌آویو و واشنگتن ابراز داشتند. در همین راستا، مقامات دو طرف متعهد شدند هماهنگی به منظور انجام اقداماتی در راستای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای را افزایش دهند. همچنین مقرر شد اقداماتی برای افزایش بازدارندگی در برابر فعالیت‌های خصمانه منطقه‌ای تهران انجام شود.

مقامات آمریکایی و صهیونیست کشف اورانیوم با غنای ۸۴ درصد در تأسیسات غنی‌سازی ایران که نزدیک به غنی‌سازی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای است (غنی‌سازی ۹۰ درصد) را عامل نگرانی مضاعف می‌دانند.

«جان مرشایمر» بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است فشار‌های بیش از اندازه غرب علیه ایران و نفوذ لابی‌های صهیونیست در کنگره و کاخ سفید باعث مواضع خصمانه واشنگتن علیه تهران شده است.

مرشایمر تأکید دارد کاخ سفید باید پس از توافق هسته‌ای ایران (برجام) روابط خود را با تهران دوستانه‌تر می‌کرد، اما با تشدید فشار‌ها در نهایت تنها راهکار پیش روی ایران برای ایجاد بازدارندگی در برابر غرب ساختن سلاح هسته‌ای است.

مواضع غربی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات جمهوری اسلامی بار‌ها تأکید کرده‌اند تهران به دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
تمام کفر علیه ایران صف آرایی کردن ولی پشتیبان ما امام زمان عج اما پشتیبان اونها شیطانه. بخاطر همین تک و تنها 44 ساله دوام آوردیم و پرچم رو به حضرت حجت عج تحویل خواهیم داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
آره...فقط زر می زنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
چراچهل پنچ ساله که توافق کردید هیچ علطی نکردید ماکه پنچا شصت سالمان است شما را خوب میشناسبم هیچ بچه های ابتدایی ما همه سیاست مدار بدنیا امدن این کارها را برای احمق ها انجام میدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
تا الان هزار بار بر علیه ملت ایران توافق کردند،اما ارادت الهی نمی گذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۲۳:۱۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
قاعده: الفتنة اشد من القتل. یعنی تهدید و ارعاب و ایجاد جو ترور از قتل مجازات بیشتری دارد. هر که با آل علی در افتاد ور افتاد. قابل توجه آژانس انرژی اتمی جهانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
الله اکبر خامنه ای رهبر آمده ام بروم سر نتانياهو را بیاورم مرگ بر جک سالیوان
Iran (Islamic Republic of)
مرد حسابی
۲۲:۱۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
این خبر تاریخش مال سی ساله پیشه ... الان باشگاه کار کردتش ... عذرخواهی می شود !!!..... :)))
آخرین اخبار